Το ECOCITY κατέθεσε στο ΥΠΕΚΑ τους λόγους που η πετρελαιοκίνηση θα ρυπάνει ακόμη περισσότερο τις δύο περιοχές και θα επηρεάσει δυσμενώς την υγεία των κατοίκων τους, με επιστολή που κατέθεσε στον Υπουργό κ. Παπακωνσταντίνου, αναφέροντας αναλυτικά τους λόγους που δεν επιτρέπουν την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Σύμφωνα με το ECOCITY, οι συνέπειες του λαθρεμπορίου πετρελαίου και η αδυναμία καταστολής της νοθείας καυσίμων δημιουργεί σοβαρή επιβάρυνση στον ήδη ρυπασμένο αέρα των δύο πόλεων

Το ECOCITY κατέθεσε στο ΥΠΕΚΑ τους λόγους που η πετρελαιοκίνηση θα ρυπάνει ακόμη περισσότερο τις δύο περιοχές και θα επηρεάσει δυσμενώς την υγεία των κατοίκων τους, με επιστολή που κατέθεσε στον Υπουργό κ. Παπακωνσταντίνου, αναφέροντας αναλυτικά τους λόγους που δεν επιτρέπουν την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης.

 

Σύμφωνα με το ECOCITY, οι συνέπειες του λαθρεμπορίου πετρελαίου και η αδυναμία καταστολής της νοθείας καυσίμων δημιουργεί σοβαρή επιβάρυνση στον ήδη ρυπασμένο αέρα των δύο πόλεων, ενώ η αύξηση των συγκεντρώσεων των μικροσωματιδίων και του οξειδίου του αζώτου θα δημιουργήσει νέα και σοβαρά προβλήματα στην υγεία των κατοίκων των δύο περιοχών.

 

Μετά την κατάθεση της πρότασης για την καταστολή της λαθρεμπορίας καυσίμων και της νοθείας πετρελαίου στο Υπ. Οικονομικών, το ECOCITY, με νέα επιστολή που κατέθεσε στο γραφείο του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. (Αρ. Πρωτ. 6008/25-8-2011) ανέφερε τις προτάσεις του που συνοδεύθηκαν από αναλυτική περιγραφή των λόγων που οδηγούν στη διατήρηση της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων στις δύο περιοχές και στη λήψη μέτρων για τη καταστολή της νοθείας πετρελαίου, αφού η χρήση νοθευμένου καυσίμου προκαλεί εκπομπές επικίνδυνων ρύπων για την υγεία και το περιβάλλον, ενώ δημιουργεί σοβαρές ζημιές στα νέας τεχνολογίας ντιζελοκίνητα (Euro 5).

 

Παράλληλα εκφράζει τον προβληματισμό του για την ανοχή στη πίεση των εισαγωγέων νέων και μεταχειρισμένων επιβατικών οχημάτων, για την άρση της πετρελαιοκίνησης, που έχουν ως κύρια επιχειρήματα τα μειωμένα όρια εκπομπών CO2 των πετρελαιοκίνητων και την προτίμηση των αγοραστών στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Τονίζει πως με τα επιχειρήματα αυτά, οι υποστηρικτές της πετρελαιοκίνησης, αποκρύπτουν τις τραγικές επιπτώσεις από τις εκπομπές μικροσωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) στις ήδη ρυπασμένες περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, αγγίζουν επιδερμικά τις τραγικές συνέπειες της νοθείας πετρελαίου στη χώρα μας που προκαλεί σειρά ζημιών στα νέας τεχνολογίας ντιζελοκίνητα, δεν κάνουν καμία αναφορά στις διαφορετικές κλιματικές συνθήκες των δύο πόλεων σε σύγκριση με τις ευρωπαϊκές και, τέλος, κρύβουν τη στροφή της αγοραστικής συμπεριφοράς των ευρωπαίων στη τελευταία διετία, κατά την οποία υπάρχει σημαντική πτώση πωλήσεων πετρελαιοκίνητων επιβατικών και στροφή σε βενζινοκίνητα μικρού κυβισμού για τις μετακινήσεις στις πόλεις.

 

Με την κατάθεση των θέσεών του, το ECOCITY, καλύπτει όλο το φάσμα των προβλημάτων που προκαλεί η πετρελαιοκίνηση και τονίζει την ανάγκη αντικειμενικής αξιολόγησης με προτεραιότητα στη Δημόσια Υγεία και στην επιβάρυνση του Αέρα των δύο περιοχών, για την επιλογή της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης. Ακόμη εκφράζει την ανησυχία και τον έντονο προβληματισμό, για βεβιασμένη επιλογή που ενδεχομένως θα έχει εμπορικό αντίκτυπο, αλλά θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας στην προστασία της υγείας, του περιβάλλοντος και της ποιότητα ζωής του συνόλου των κατοίκων, που ζουν στις δυο μεγάλες περιοχές της χώρας.

 

Η αδυναμία καταστολής της νοθείας του πετρελαίου και η απουσία παγίδων για τις εκπομπές μικροσωματιδίων στα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλαιάς τεχνολογίας, σε συνδυασμό με τις κλιματικές διαφορές της Ελλάδας από την υπόλοιπη Ευρώπη, είναι οι κύριοι παράγοντες που θα πρέπει να εξεταστούν ιδιαίτερα στην αξιολόγηση, πριν υπάρξει σκέψη για την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τα βήματα που προτείνει το ECOCITY είναι :

 

  • Διατήρηση στο καθεστώς της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στην Αττική και Θεσσαλονίκη, μέχρι να επιβεβαιωθεί η πάταξη της νοθείας των καυσίμων, που προκαλεί ζημιά στη Δημόσια Υγεία, στο Περιβάλλον και στην Οικονομία.
  • Εφαρμογή της τηλεματικής και της ηλεκτρονικής παρακολούθησης της Διανομής του Πετρελαίου με αποκλειστική ευθύνη των εταιριών Καυσίμων και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση του Κράτους.
  • Αυστηρές ποινές με άμεση εφαρμογή, σε διανομείς και εμπόρους καυσίμων που παρανομούν σε νοθεία και λαθρεμπορία καυσίμων.
  • Εξομοίωση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και ανάλογες παροχές εκπτώσεων στους πολίτες, με σκοπό τη προστασία του δικαιώματος της θέρμανσης στη χειμερινή περίοδο των χαμηλόμισθων και οικονομικά ασθενών τάξεων.
  • Απόσυρση και αντικατάσταση του ρυπογόνου στόλου των Φορτηγών, που κυκλοφορούν στη χώρα, καθώς και εφαρμογή αντικινήτρων για τις εισαγωγές μεταχειρισμένων παλαιάς τεχνολογίας.
  • Δημιουργία περιβαλλοντικών δακτυλίων για φορτηγά που θα εισέρχονται στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, όπου θα κυκλοφορούν μόνο νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα οχήματα και όχι ο παλιός και ρυπογόνος στόλος των μεταχειρισμένων που υπάρχουν.
  • Αντικατάσταση του στόλου των ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με νέας τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα ή υβριδικά οχήματα.
  • Εξέταση της ελεύθερης κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων μετά το 2014, που εκτιμάται πως θα ενσωματώνουν την αυστηρότερη ευρωπαϊκή νομοθεσία (Εuro 6)