Την Πέμπτη πρόκειται να παρουσιαστούν οι κυβερνητικές προτάσεις για την πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη στη Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ.Παπακωνσταντίνου. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η άρση της απαγόρευσης χρήσεως πετρελαίου κίνησης που ισχύει από το 1991

Την Πέμπτη πρόκειται να παρουσιαστούν οι κυβερνητικές προτάσεις για την πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά στα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη στη Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ.Παπακωνσταντίνου.

Συγκεκριμένα, εξετάζεται η άρση της απαγόρευσης χρήσεως πετρελαίου κίνησης που ισχύει από το 1991. Μάλιστα, η κυβέρνηση εξετάζει όχι μόνο να επιτρέψει την χρήση του πετρελαίου κινήσεως σε Αθηνά και Θεσσαλονίκη και να άρει την απαγόρευση, αλλά και να δώσει κίνητρα αποσύρσεις στα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο. Της απαγόρευσης εξαιρούνται τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, που χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η συνολική κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων με πετρέλαιο στην Ελλάδα είναι περίπου 4%, όταν στην Ευρώπη κυκλοφορούν ευρέως με μέσο όρο 51%.

Αναφορικά με τον κίνδυνο διόγκωσης του λαθρεμπορίου καυσίμων από την εφαρμογή του μέτρου, η κυβέρνηση θεωρεί ότι θα περιορισθεί σημαντικά με την εξίσωση του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης.