Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, καθώς την Πέμπτη ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Παπακωνσταντίνου, θα ενημερώσει την ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για το συγκεκριμένο θέμα. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες η Μόνιμη Επιτροπή θα συνεδριάσει ακόμη μία φορά και το αργότερο έως τα τέλη Οκτωβρίου το θέμα θα οδεύσει προς την Ολομέλεια της Βουλής, ώστε να αποτελέσει και νόμο του κράτους

Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, καθώς την Πέμπτη ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γ. Παπακωνσταντίνου, θα ενημερώσει την ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής για το συγκεκριμένο θέμα.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες η Μόνιμη Επιτροπή θα συνεδριάσει ακόμη μία φορά και το αργότερο έως τα τέλη Οκτωβρίου το θέμα θα οδεύσει προς την Ολομέλεια της Βουλής, ώστε να αποτελέσει και νόμο του κράτους. Οπως είχε αποκαλύψει η «ΗτΣ», στις 27 Αυγούστου ο κ. Παπακωνσταντίνου θεωρεί δεδομένο πως η απαγόρευση των οχημάτων diesel αποτελεί ένα αναχρονιστικό μέτρο, καθώς με την πάροδο του χρόνου τα δεδομένα τόσο στο χώρο της επιστήμης όσο και της τεχνολογίας συνεχώς αλλάζουν. Η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ισχύει από το 1991 εξαιτίας της υπερβολικής μόλυνσης που προκαλούσαν τότε τα οχήματα που κυκλοφορούσαν και κινούνταν με αμφιβόλου ποιότητας πετρέλαιο. Εκτοτε, όμως, η τεχνολογία που εφαρμόζεται στους σύγχρονους κινητήρες diesel έχει μειώσει σε μηδενικά επίπεδα τις εκπομπές μικροσωματιδίων που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία, ενώ από την άλλη μεριά τα διυλιστήρια παράγουν καθαρό πετρέλαιο.

Ζεστό χρήμα

Το θέμα άρσης απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης θεωρείται πιο επίκαιρο από ποτέ, καθώς οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει,όπως επίσης και τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο. Αλλωστε ακόμη και στα μηνιαία Δελτία Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού καταγράφεται η πτώση των κρατικών εσόδων και ειδικότερα στο επτάμηνο του 2011 τα έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης καταγράφουν πτώση 66% και από τα Τέλη Κυκλοφορίας 77% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.

Επίσης, η άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης θα αναθερμάνει το αγοραστικό ενδιαφέρον των «τρομακρατημένων» καταναλωτών, οι οποίοι θα επιδιώξουν να αποκτήσουν κάποιο μοντέλο με πετρελαιοκινητήρα ώστε να μειώσουν στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του οχήματός τους. Η άρση απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα-Θεσσα-λονίκη θα παρουσιαστεί ως κοινωνικό μέτρο, με το οποίο οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν το κόστος χρήσης των ΙΧ τους. Οσον αφορά στη χρήση πετρελαίου θέρμανσης στα ΙΧ και επαγγελματικά οχήματα, να αναφέρουμε πως η εξίσωση του φόρου μεταξύ του diesel θέρμανσης και κίνησης θα λύσει το πρόβλημα του λαθρεμπορίου, από το οποίο το κράτος χάνει πάνω από 2 δισ. ευρώ και κανείς δεν θα μπορεί να ρυπάνει πλέον το περιβάλλον!

Πράσινος δακτύλιος

Η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δύναται να επιφέρει μια αύξηση της τάξης 3-4% τόσο σε μικροσωματίδια όσο και σε οξείδιο του αζώτου. Το υπουργείο Περιβάλλοντος για να καταπολεμήσει δραστικά το φαινόμενο των ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα εξετάζει την απαγόρευση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών (1η άδεια πριν το 1996) για το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών.

Ποινικό αδίκημα η περιβαλλοντική παράβαση

Ποινικό αδίκημα γίνεται πλέον η περιβαλλοντική παράβαση με νομοθετική ρύθμιση που προωθεί για δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ουσιαστικά πρόκειται για ενσωμάτωση της σχετικής κοινοτικής οδηγίας, με σκοπό την αντιμετώπιση και την πάταξη του προβλήματος του περιβαλλοντικού εγκλήματος, το οποίο συνεχώς επιδεινώνεται με ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα της ζωής και στην οικονομία. Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται να εξασφαλιστεί ότι οι σοβαρές περιπτώσεις περιβαλλοντικών εγκλημάτων θα αντιμετωπίζονται ανάλογα σε όλα τα κράτη - μέλη και ότι οι δράστες δεν θα μπορούν να επωφεληθούν από τις υφιστάμενες διαφορές της εθνικής νομοθεσίας. Παράλληλα, διευκολύνεται η συνεργασία μεταξύ των κρατών - μελών σε περιπτώσεις διασυνοριακών επιπτώσεων.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 20/09/2011)