Κατατίθεται σήμερα στη Βουλή τροπολογία του ΥΠΕΚΑ που προβλέπει την δυνατότητα άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης όχι διά νόμου – όπως ισχύει σήμερα – αλλά με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με τον τρόπο αυτό ερχόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην επίσπευση των διαδικασιών που θα επιτρέπουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Κατατίθεται σήμερα στη Βουλή τροπολογία του ΥΠΕΚΑ που προβλέπει την δυνατότητα άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης όχι διά νόμου – όπως ισχύει σήμερα – αλλά με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Με τον τρόπο αυτό ερχόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στην επίσπευση των διαδικασιών που θα επιτρέπουν την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Την παραπάνω εξέλιξη φέρνει στη δημοσιότητα σημερινό άρθρο της εφημερίδας «Ημερησία». Υπενθυμίζεται ότι η ειδική μόνιμη επιτροπή προστασίας περιβάλλοντος της Βουλής την προηγούμενη εβδομάδα εισηγήθηκε την διατήρηση της απαγόρευσης τουλάχιστον ως τον Σεπτέμβριο του 2012, οπότε και θα ισχύσει η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Η άρση της απαγόρευσης αναμένεται να έχει κοινωνικό αλλά και οικολογικό όφελος αν συνδυαστεί με μια σειρά από άλλα μέτρα (Πράσινο Δακτύλιο, απαγόρευση της κυκλοφορίας παλαιών βαρέων φορτηγών στο κέντρο, αλλά και αυστηρούς ελέγχους στην ποιότητα των καυσίμων). Παράλληλα, το κέρδος για τους ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα είναι μεγαλύτερο, καθώς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα έως και 50% σε κάποιες περιπτώσεις από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα, έχουν πολύ χαμηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας, ενώ χρειάζονται και σε τακτικά σέρβις ανά μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.

Τέλος, η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης αναμένεται να αναθερμάνει την αγορά αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και τις αντίστοιχες εισφορές, φόρους κοκ, αυξάνοντας τα κρατικά έσοδα.