Οφέλη από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα «βλέπει» ο κ. Ανδρέας Μπούμπαρης, Διευθυντής Πωλήσεων της Fiat Group Automobiles Hellas. Όπως τονίζει σχετικά η κρίση που πλήττει σήμερα τον κλάδο έχει άμεση συσχέτιση με την αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών.
Οφέλη από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης για την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα «βλέπει» ο κ. Ανδρέας Μπούμπαρης, Διευθυντής Πωλήσεων της Fiat Group Automobiles Hellas. Όπως τονίζει σχετικά η κρίση που πλήττει σήμερα τον κλάδο έχει άμεση συσχέτιση με την αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών.

- H οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα αυτή τη στιγμή έχει άμεσο αντίκτυπο και στην αγορά αυτοκινήτου. Πώς αντιμετωπίζει ο Όμιλος αυτή την κατάσταση;

Είναι αλήθεια ότι ο τομέας του αυτοκινήτου είναι από τους πρώτους κλάδους οι οποίοι υπέστησαν τα αποτελέσματα της οικονομικής ύφεσης. Η τάση συρρίκνωσης της αγοράς είναι φυσικά παράγοντας γνωστός, ωστόσο η Fiat είναι από τις πλέον προνομιακές εταιρείες της αγοράς αυτή τη στιγμή. Και αυτό γιατί κατ΄ αρχάς τα προϊόντα μας ακολουθούν την παγκόσμια τάση του downsizing, προσφέρουμε δηλαδή στον καταναλωτή αυτοκίνητα με μικρούς κινητήρες -και ταυτόχρονα υψηλές επιδόσεις-, πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και άριστη ποιότητα, αλλιώς αυτό που λέμε value for money, ένα σημαντικότατο αίτημα της εποχής.

Επιπλέον, ακολουθούμε μία επιθετική πολιτική πωλήσεων, η οποία συνίσταται σε ανταγωνιστικές προσφορές και μοναδικά στην αγορά χρηματοδοτικά προγράμματα, σε συνεργασία με την FGA Capital, η οποία παρέχει μια πλήρη γκάμα από ευέλικτα και συμφέροντα χρηματοδοτικά προγράμματα με άμεση έγκριση και προνομιακά επιτόκια. Τέλος, βασικός άξονάς μας είναι η συνεργασία και η ουσιαστική στήριξη του δικτύου μας, ώστε η εμπειρία του καταναλωτή να είναι η καλύτερη δυνατή.

- Ποιες ήταν οι προτεραιότητες που έχετε θέσει στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία;

Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, άμεση προτεραιότητά μας είναι να εκμεταλλευτούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την υπάρχουσα γκάμα των προϊόντων του Ομίλου Fiat. Επίσης, έμφαση δίνουμε στα πετρελαιοκίνητα οχήματά μας, τα οποία γνωρίζουν την προτίμηση των καταναλωτών, κυρίως λόγω της σημαντικής οικονομίας καυσίμου (30%-40%), της αποδοτικότητας, της αξιοπιστίας τους, της χαμηλής εκπομπής ρύπων, αλλά και της οδηγικής απόλαυσης. Γενικά, η Fiat απευθύνεται στη μεγαλύτερη μερίδα του καταναλωτικού κοινού, με προϊόντα τα οποία διαθέτουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του άριστου design, της απόδοσης και ταυτόχρονα της οικονομίας.

- Το δίκτυο διανομέων σας πώς αντιμετωπίζει αυτή την κατάσταση?

Oι διανομείς, το προσωπικό και οι τεχνικοί αποτελούν ουσιαστικά το πρόσωπο της Fiat απέναντι στους πελάτες της. Για το λόγο αυτό η Fiat Group Automobiles Hellas θεωρεί, ότι είναι στρατηγικής σημασίας η υποστήριξή τους. Άλλωστε, όπως είπα και νωρίτερα, το δίκτυο και η άριστη συνεργασία μαζί του αποτελεί βασικό άξονα των δραστηριοτήτων μας.

Επομένως, εμείς από την πλευρά μας στηρίζουμε τους συνεργάτες μας, ώστε να διατηρήσουμε το δίκτυο και, μέσω αυτού, να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε άρτια τους πελάτες μας. Από την πλευρά του δικτύου πάλι γίνεται μια προσπάθεια περιορισμού των εξόδων, για να ανταποκριθεί στην δύσκολες συνθήκες χωρίς να μειωθεί ωστόσο το επίπεδο εξυπηρέτησης.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος όλων μας είναι η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Στην παρούσα οικονομική συγκυρία και παρά τις αντιξοότητες που αυτή έχει επιφέρει, η συνεχής συνεργασία με το δίκτυο αποτελεί προτεραιότητα της FGAH.

- Πώς βλέπετε το θέμα της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης που ανακινήθηκε πρόσφατα? Πιστεύετε ότι θα τονώσει την αγορά?

Πιστεύω ότι η άρση της απαγόρευσης θα ευνοήσει συνολικά την αγορά αυτοκινήτου, με την προσφορά μιας μεγαλύτερης ποικιλίας μοντέλων, τα οποία μάλιστα είναι οικονομικότερα στη χρήση σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες, προσφέρονται με ευέλικτα χρηματοδοτικά πακέτα, έχουν μικρότερες απαιτήσεις συντήρησης, μεγάλη διάρκεια ζωής και είναι σχεδόν 20% πιο αποδοτικά από τους βενζινοκινητήρες.
Τα στοιχεία αυτά, μαζί με τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, την υψηλή μεταπωλητική αξία, τη συνολικά δραστική μείωση κόστους χρήσης καθώς και τη γρήγορη απόσβεση επένδυσης, θα συνυπολογιστούν από τους καταναλωτές και τους επαγγελματίες -οι οποίοι τα χρειάζονται για τη δουλειά τους- και θα στέψουν ενεργά το ενδιαφέρον προς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, μετά από μια πιθανή άρση της απαγόρευσης.

- Ήταν «φούσκα» η ανάπτυξη που είδε το αυτοκίνητο στην Ελλάδα τα παλιότερα έτη τελικά;

Επί μακρόν, από το 1998 μέχρι και το 2008 η αγορά του αυτοκινήτου έκλεινε πάνω από τις 200.000 μονάδες, ένα νούμερο που αντικατόπτριζε την αύξηση του βιοτικού επιπέδου του Έλληνα και την αντικατάσταση του παλαιού στόλου, μία τάση που ήταν ανάλογη με την ευρωπαϊκή. Δεν θα έλεγα, λοιπόν, ότι επρόκειτο για φούσκα.

Η ύφεση που αντιμετωπίζουμε τώρα οφείλεται σε μία σειρά παραγόντων, όπως η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, η δυσμενής φορολογία, η συρρίκνωση των εισοδημάτων, οι διαρκείς ανακοινώσεις μέτρων, κ.τ.λ. Ας μην ξεχνάμε ότι η αγορά είναι κατά το μεγαλύτερο ποσοστό της θέμα ψυχολογίας, επομένως, όταν επικρατεί ανασφάλεια για το μέλλον και κινδυνολογία, το φυσικό είναι να υπάρχει και πάγωμα του αγοραστικού ενδιαφέροντος.
(από την εφημερίδα "Το Βήμα")