To ενδιαφέρον του ομίλου της Motor Oil για πλειοψηφική συμμετοχή στην Εταιρεία Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Αττικής, σε περίπτωση που η ΔΕΠΑ αποφασίσει να πουλήσει το 51% των μετοχών εξέφρασε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Πέτρος Τζαννετάκης, σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους, με αφορμή της παρουσίαση των νέας σειράς καυσίμων Shell Fuel Save, που μειώνουν την κατανάλωση βενζίνης και πετρελαίου κίνησης

To ενδιαφέρον του ομίλου της Motor Oil για πλειοψηφική συμμετοχή στην Εταιρεία Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Αττικής, σε περίπτωση που η ΔΕΠΑ αποφασίσει να πουλήσει το 51% των μετοχών εξέφρασε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Πέτρος Τζαννετάκης, σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους, με αφορμή της παρουσίαση των νέας σειράς καυσίμων Shell Fuel Save, που μειώνουν την κατανάλωση βενζίνης και πετρελαίου κίνησης.

Εξελίξεις
Ο κ. Τζαννετάκης πρόσθεσε ότι ο όμιλος παρακολουθεί τις εξελίξεις γύρω από τις υπόλοιπες αποκρατικοποιήσεις εταιρειών του ενεργειακού τομέα, όπως η ΔΕΠΑ και τα ΕΛ.ΠΕ., αφήνοντας, όμως, να εννοηθεί ότι δύσκολα θα μπορούσε να εκδηλώσει ενδιαφέρον εξαγοράς.

Σχετικά με την ΕΠΑ Αττικής, στην οποία η Shell κατέχει το 49% και το μάνατζμεντ, ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε πως η απόκτηση της εταιρείας θα δημιουργούσε, πέρα των άλλων, και συνέργειες με το δίκτυο πρατηρίων του ομίλου, ειδικά όταν θα αρχίσει η τροφοδοσία αυτοκινήτων με φυσικό αέριο. Διευκρίνισε, πάντως, ότι ο όμιλος δεν ενδιαφέρεται να συμμετάσχει στους διαγωνισμούς για τις νέες ΕΠΑ στη Βόρειο και τη Στερεά Ελλάδα. Ας σημειωθεί ότι η Μοtor Oil έχει αγοράσει το δίκτυο πρατηρίων της Shell στην Ελλάδα, όμως το 49% της ΕΠΑ Αττικής, ανήκει σε εταιρεία του διεθνούς ομίλου Shell.

Η ατζέντα
Επισήμως στην ατζέντα δεν έχει τεθεί η πώληση των μεριδίων 51% που έχει η ΔΕΠΑ στις 3 υφιστάμενες ΕΠΑ, όμως πριν δύο εβδομάδες, δημοσιοποιήθηκε σχετική πρόταση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ). Αναφερόμενος στην πτώση στην αγορά καυσίμων είπε ότι η υποχώρηση έχει φθάσει στο 20% σε σχέση με το 2009 και τόνισε ότι η κάμψη συνεχίζεται, καθώς η αγορά δεν εμφάνισε τάσεις σταθεροποίησης ούτε και μετά τον Ιούλιο, που η σύγκριση γίνεται με στοιχεία του Ιουλίου 2010, όταν είχαν ήδη επιβληθεί οι νέοι φόροι. Στην αγορά λιανικής πάντως, όπως διαμορφώνεται από τις πωλήσεις των πρατηρίων Shell, Avin και Cyclon, που ανήκουν στον όμιλο, το μερίδιό του αυξήθηκε κατά 1%, σε ποσοστό πάνω από το 28%.

Aς σημειωθεί ότι το 70% των πωλήσεων των διυλιστηρίων της Motor Oil αφορούν σε εξαγωγές, πράγμα που αντανακλά στα θετικά αποτέλεσματα του ομίλου παρά την κρίση.

Οσον αφορά στο Shell Fuel Save, πρόκεται για τεχνολογία της Shell που εξοικονομεί καύσιμο κατά τη χρήση. Πλέον τόσο η απλή αμόλυβδη στα πρατήρια Shell όσο και το ντίζελ θα πωλούνται στην ίδια τιμή, αλλά θα διαθέτουν τα ειδικά πρόσθετα, που εξοικομούν σε κατανάλωση περί το ένα λίτρο/ γέμισμα του ρεζερβουάρ.

Η Ελλάδα είναι η 15η χώρα, όπου κυκλοφορούν τα καύσιμα Shell Fuel Save.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 09/11/2011)