Η
Fiat
Group
Automobiles Hellas καλωσορίζει την
άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, με την
τροπολογία που ψηφίστηκε προ
χθες και η
οποία καθιστά
ελεύθερη την
κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων επιβατικών και ελαφρών
φορτηγών ως 4 τόνους, Euro 5 και
Euro 6
εκ κατασκευής, σε Αθήνα και
Θεσσαλονίκη,
από τη
δημοσίευση του νόμου σε ΦΕΚ.
Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ότι φέρνει
την Ελλάδα πιο κοντά στην ευρωπαϊκή πρακτική, όπου
οι
κινητήρες
diesel
είναι πιο ελκυστικοί στους καταναλωτές κυρίως λόγω της οικονομίας τους, που
οφείλεται στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και της ευνοϊκής φορολογίας που
ισχύει σε ορισμένες χώρες. Μάλιστα, στην
ευρωπαϊκή αγορά, η διείσδυση των πετρελαιοκινητήρων, σε ορισμένες χώρες,
ξεπερνάει ακόμα και το 50%.
Ήδη οι κινητήρες
diesel
έχουν κερδίσει το
ενδιαφέρον των Ελλήνων οδηγών. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ η αγορά αυτοκινήτου
κινήθηκε πτωτικά το 2011 (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2011) κατά -36%, τα
πετρελαιοκίνητα οχήματα σημείωσαν άνοδο κατά 82%! Στην αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων η
FGAH
καταλαμβάνει
ποσοστό το 11,6%.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της
FGAH
,
Paulo
Carelli
, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ικανοποιημένοι με την παρούσα
εξέλιξη, καθώς η άρση της πετρελαιοκίνησης φέρνει την ελληνική αγορά πιο κοντά
στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Παράλληλα πιστεύουμε ότι το μέτρο θα ευνοήσει
τον Έλληνα καταναλωτή και θα ωφελήσει το περιβάλλον. Στον Όμιλο
Fiat
επενδύουμε
στις τεχνολογίες των πετρελαιοκινητήρων προκειμένου να ανταποκριθούμε στις
συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών μας, αλλά και να μειώσουμε το
περιβαλλοντικό αποτύπωμα των αυτοκινήτων μας σε όλο τον κύκλο ζωής τους. Η εν
γένει στρατηγική επιλογή της συνεχούς επένδυσης σε τεχνολογίες μείωσης
κατανάλωσης καυσίμου και
CO2 κατατάσσουν την
Fiat
Automobiles
για
τέταρτη συνεχή χρονιά στην ηγετική θέση στην Ευρώπη, με τα χαμηλότερα επίπεδα
εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2010. Αυτή ακριβώς η
προσέγγιση στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης μας έχουν εξοπλίσει με την
τεχνογνωσία και τα μέσα ώστε να ικανοποιούμε στο μέγιστο τις προσδοκίες των
καταναλωτών».
Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης
αναμένεται να ωφελήσει πολλαπλά τους καταναλωτές και το
περιβάλλον, καθώς
τα
πετρελαιοκίνητα οχήματα καταναλώνουν
κατά μέσο όρο 30% λιγότερα καύσιμα
και παράγουν 25% λιγότερες εκπομπές CO2
από τους αντίστοιχους
κινητήρες
βενζίνης και είναι ενεργειακά πιο αποδοτικοί σε σχέση με τους υπόλοιπους
κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παράλληλα
,
οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μικρότερες απαιτήσεις
συντήρησης, μεγάλη διάρκεια ζωής, εξαιρετικά υψηλή
ροπή, αξιοπιστία και
θεωρούνται ιδανικοί για ξεκούραστη οδήγηση.
Ειδικά
οι πετρελαιοκινητήρες
Euro
5 και Ε
uro
6 είναι πιο
«καθαροί»
σε σχέση με τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες.
Η
απελευθέρωση λοιπόν αναμένεται να τονώσει και να στρέψει το αγοραστικό
ενδιαφέρον προς τα οικονομικότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα μικρού κυβισμού,
πράγμα που θα επηρεάσει με τη σειρά του την
ποιότητα του αέρα στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα και θα ωφελήσει το περιβάλλον
συνολικότερα
.