"Πράσινο" από σήμερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας. Γιατί συμφέρουν τα ντίζελ και πού υπερτερούν τα βενζινοκίνητα. Παραδείγματα με καταναλώσεις, ρίπους, τέλη κυκλοφορίας και τιμές. Σε αγώνα δρόμου επιδίδονται οι αντιπροσωπείες προκειμένου να ικανοποιήσουν το συνεχώς αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον που προέκυψε από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης και να προλάβουν παράλληλα το πρόγραμμα της απόσυρσης που είναι σε ισχύ έως τις 31 Δεκεμβρίου

"Πράσινο" από σήμερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας. Γιατί συμφέρουν τα ντίζελ και πού υπερτερούν τα βενζινοκίνητα. Παραδείγματα με καταναλώσεις, ρίπους, τέλη κυκλοφορίας και τιμές .

Σε αγώνα δρόμου επιδίδονται οι αντιπροσωπείες προκειμένου να ικανοποιήσουν το συνεχώς αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον που προέκυψε από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης και να προλάβουν παράλληλα το πρόγραμμα της απόσυρσης που είναι σε ισχύ έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Αν και είναι ακόμη νωρίς για να κρίνουμε την απήχηση του μέτρου, εντούτοις οι μέχρι πρότινος "παγωμένες" εκθέσεις αρχίζουν να ζεσταίνονται από υποψήφιους αγοραστές που σπεύδουν για να ενημερωθούν για τα πλεονεκτήματα των ντίζελ, τις τιμές, αλλά και να κάνουν συγκρίσεις με αντίστοιχα βενζινοκίνητα ΙΧ.

Εκτός των όποιων περιβαλλοντικών οφελών (με την προϋπόθεση, βεβαίως, το καύσιμο να είναι αρίστης ποιότητας και να πληρούνται οι προδιαγραφές του κατασκευαστή), ένας βασικός λόγος της αγοράς ενός ντίζελ αυτοκινήτου είναι η μειωμένη κατανάλωση κατά 30-50% (ανάλογα με την κατηγορία), ενώ σημαντικό είναι και ο όφελος που προκύπτει από το μειωμένο κατά 15-20% κόστος του καυσίμου (σε σχέση με τη βενζίνη).

Στα μακροπρόθεσμα οφέλη συμπεριλαμβάνονται τα χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα που προκύπτουν από τα πιο αραιά διαστήματα σέρβις, χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ.

Η απόσβεση

Στις μικρές κατηγορίες (1.0 lt - 1.3 lt), όπου η διαφοροποίηση της τιμής μεταξύ των βενζινοκίνητων και των ντίζελ κυμαίνεται μεταξύ των 1.000-2.000 ευρώ και της κατανάλωσης κατά 2 λίτρα (6,5 lt/100 χλμ. με 4,5 lt/100 χλμ. αντίστοιχα), ο ιδιοκτήτης ενός ντίζελ ΙΧ θα πρέπει να διανύσει τουλάχιστον 20.000 χλμ. για να την καλύψει! Το αποτέλεσμα αυτό προκύπτει από τα τουλάχιστον 2 λίτρα που εξοικονομούνται σε κάθε 100 χλμ., άρα προκύπτει ένα ετήσιο όφελος 340 ευρώ για κάθε 10.000 χλμ. (με δεδομένο τιμή βενζίνης 1,7 ευρώ και ντίζελ 1,5 ευρώ).

Βεβαίως, εδώ δεν υπολογίζεται το όφελος των τελών κυκλοφορίας, αφού τα ντίζελ έχουν χαμηλότερες εκπομπές CO2. Αλλά και στη μεσαία κατηγορία τα πράγματα είναι υπέρ των ντίζελ, καθώς θα δούμε ότι ένα αυτοκίνητο 1.600 κ. εκ., όπως π.χ. το VW Golf, στην ντίζελ έκδοση 1.6 TDI 105 ps, έχει μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα, εκπομπή CO2 107 γρ. και τέλη κυκλοφορίας μόλις 86 ευρώ, όταν το αντίστοιχο 1.4 TSI 122ps καταναλώνει 6,2 λίτρα, CO2 144 γρ. και τέλη 216 ευρώ.

Η οικονομική διαφορά που τα χωρίζει είναι στα 4.000 ευρώ και η οποία θα αποσβεσθεί μέσα σε τρία με τέσσερα χρόνια και εφόσον τα ετήσια διανυθέντα χιλιόμετρα είναι περίπου 20.000. Πιο συγκεκριμένα, ετησίως 400 λίτρα καυσίμου, δηλαδή 680 ευρώ συν 130 ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας.

Βέβαια η απόσβεση έχει σχέση και με την εμπορική πολιτική της κάθε εταιρείας, καθώς όπως θα δούμε στην περίπτωση του Volvo S60 στη βενζινοκίνητη έκδοση 1.6Τ3 (150 ps) έχει μέση κατανάλωση 6,6 λίτρα, CO2 152 γρ. και τέλη κυκλοφορίας 228 ευρώ.

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6DRIVe καταναλώνει 4,3 λίτρα, έχει CO2 99 γρ. και απαλλάσσεται τελών κυκλοφορίας. Το βενζινοκίνητο S60 κοστίζει 26.900 ευρώ, ενώ το ντίζελ 27.900 ευρώ, οπότε τα 1.000 ευρώ της διαφοράς μπορούν αποσβεσθούν από τον πρώτο χρόνο...

Υπέρ

  • Εως 50% οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου
  • 20% χαμηλότερη τιμή καυσίμου
  • Εως 50% αυξημένη χιλιομετρική απόδοση
  • 20% μικρότερη ετήσια επιβάρυνση κτήσης
  • Χαμηλότερες εκπομπές CO2 (κινητήρες Euro5/Euro 6)

Κατά

  • Δυσλειτουργίες και προβλήματα σε μέτριας ποιότητας καύσιμο
  • Αυξημένο κόστος ανταλλακτικών
  • Ελλειψη εγγυήσεων σε συστήματα τροφοδοσίας (αντλία)
  • Νοθεία στο καύσιμο
  • Μεγαλύτερη εκπομπή οξειδίων του αζώτου (NOx)
("Έθνος", 29/11/2011)