Μέσα στο 2012 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στην πρωτεύουσα ο «Πράσινος δακτύλιος», ο οποίος θα επιτρέψει την ελεύθερη κυκλοφορία των μικρών και μεσαίων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro V. Τους όρους και τις προϋποθέσεις εφαρμογής του μέτρου παρουσίασε χθες ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου στην ειδική μόνιμη επιτροπή περιβάλλοντος στη Bουλή

Μέσα στο 2012 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στην πρωτεύουσα ο «Πράσινος δακτύλιος», ο οποίος θα επιτρέψει την ελεύθερη κυκλοφορία των μικρών και μεσαίων πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro V. Τους όρους και τις προϋποθέσεις εφαρμογής του μέτρου παρουσίασε χθες ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου στην ειδική μόνιμη επιτροπή περιβάλλοντος στη Bουλή.

Στόχος του ΥΠΕΚΑ είναι ο νέος δακτύλιος να εφαρμοστεί από την 1η Μαΐου 2012. Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου θα ισχύσουν τα εξής:

  • Ολα τα επιβατικά ΙΧ θα κυκλοφορούν ελεύθερα στα όρια του μικρού δακτυλίου εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/ km. Το ίδιο ισχύει για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Τα οχήματα αυτά θα εφοδιαστούν με ειδικό πράσινο σήμα.
  • Τα παλιά ΙΧ, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας προ του 1990, θα κυκλοφορούν μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος.

  • Ολα τα υπόλοιπα ΙΧ θα κυκλοφορούν με το σημερινό σύστημα των μονών - ζυγών. Τα παλιά φορτηγά, μικρά και μεγάλα, βγαίνουν εκτός Κέντρου και εκτός Λεκανοπεδίου.

    Προβλέπονται:

    -Απαγόρευση της κυκλοφορίας των επαγγελματικών φορτηγών (άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους) στον μεγάλο δακτύλιο, εφόσον η πρώτη άδεια κυκλοφορίας εκδόθηκε πριν από την 1.1.1992.

    - Απαγόρευση της κυκλοφορίας στις νταλίκες, άνω των 12 τόνων, στην Αττική, εφόσον η πρώτη άδεια κυκλοφορίας εκδόθηκε πριν από την 1.1.1992. Θα μπορούν να κυκλοφορούν μόνο στις εθνικές οδούς, στην Αττική Οδό, και στις κύριες οδούς πρόσβασης στα λιμάνια.