Τα Σενάρια του ΥΠΟΙΚ για την Εξίσωση του ΕΦΚ σε Πετρέλαιο Θέρμανσης και Κίνησης

Τα Σενάρια του ΥΠΟΙΚ για την Εξίσωση του ΕΦΚ σε Πετρέλαιο Θέρμανσης και Κίνησης
energia.gr
Πεμ, 22 Δεκεμβρίου 2011 - 09:28
Το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει μία σειρά από μεταβολές στη φορολογία των καυσίμων, με αφορμή την προγραμματισμένη εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με το φόρο στο κίνησης, καθώς και την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η χαμηλότερη φορολογία του ντήζελ, σε σχέση με την αμόλυβδη, και η μικρότερη κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων αναμένεται να μειώσει τα φορολογικά έσοδα από τα καύσιμα, μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης

Το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει μία σειρά από μεταβολές στη φορολογία των καυσίμων, με αφορμή την προγραμματισμένη εξίσωση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με το φόρο στο κίνησης, καθώς και την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η χαμηλότερη φορολογία του ντήζελ, σε σχέση με την αμόλυβδη, και η μικρότερη κατανάλωση των πετρελαιοκίνητων αναμένεται να μειώσει τα φορολογικά έσοδα από τα καύσιμα, μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης. Σε μία εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για τα δημόσια έσοδα, η προοπτική αυτή οδηγεί το Υπουργείο Οικονομικών να εξετάζει κάποια σενάρια ως αντιστάθμισμα.

Το πρώτο σενάριο προβλέπει την μείωση του φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης εν όψει της προγραμματισμένης για τον Οκτώβριο του 2012 εξίσωσης της τιμής μεταξύ των ντίζελ κίνησης και θέρμανσης. Αν η εξίσωση γίνει με βάση τα σημερινά δεδομένα, τότε η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα εκτιναχθεί από τα περίπου 0,95 ευρώ ανά λίτρο που πωλείται σήμερα, στο 1,45 ευρώ ανά λίτρο, με δυσβάστακτο κόστος για τα νοικοκυριά.

Στην περίπτωση αυτή, το Υπουργείο εξετάζει την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης με ταυτόχρονη μείωση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, ώστε οι δύο τιμές να συγκλίνουν. Έτσι, η τιμή θα διαμορφωθεί τον ερχόμενο Οκτώβριο στο 1,2 ευρώ ανά λίτρο.

Ωστόσο, παρά την αύξηση των εσόδων από το πετρέλαιο θέρμανσης, βάσει αυτού του σεναρίου, η προβλεπόμενη αύξηση των πετρελαιοκίνητων ΙΧ, σε συνδυασμό με την σημαντική μείωση των εσόδων από το ντιζελ κίνησης, τα φορολογικά έσοδα αναμένεται να μην αυξηθούν σε ανάλογο βαθμό.

Έτσι, εξετάζεται, στην περίπτωση αυτή, το σενάριο εξίσωσης του φόρου του πετρελαίου κίνησης με το φόρο της αμόλυβδης ώστε τα δυο καύσιμα να μην λειτουργούν ανταγωνιστικά μεταξύ τους και το όφελος για τους κατόχους πετρελαιοκίνητων ΙΧ να περιοριστεί μόνο στη μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με την κατοχή ενός βενζινοκίνητου οχήματος. Το σενάριο αυτό προβλέπει αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο χωρίς εξίσωση του φόρου στο ντίζελ κίνησης.