Μεγάλη πτώση σημείωσε η ελληνική αγορά πετρελαιοειδών την
τελευταία διετία, όπως προκύπτει από Κλαδική Μελέτη που εκπόνησε πρόσφατα η
Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Στη μελέτη τονίζεται ότι η υποχώρηση
έφτασε σε πολύ υψηλά επίπεδα το 2011.
«Η ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων έπειτα από τη
μείωση που εμφάνισε το 2009 (κατά 5,7%) υποχώρησε περαιτέρω το 2010 κατά 11,7%
(σε όγκο)», δήλωσε η Διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group,
κ. Σταματίνα Παντελαίου.
Ειδικότερα, όσον αφορά τα καύσιμα εσωτερικής αγοράς (βενζίνη,
πετρέλαιο θέρμανσης – κίνησης, μαζούτ, υγραέριο) υπήρξε σημαντική υποχώρηση 11,8%
το 2009-2010, με την αγορά της βενζίνης να υποχωρεί κατά 8,8%.
Σημαντική μείωση κατέγραψε και η συνολική κατανάλωση πετρελαίου
θέρμανσης - κίνησης κατά 12,8%, με αντίστοιχες μειώσεις στις δύο υποκατηγορίες.
Σημαντική πτώση καταγράφεται στο βιομηχανικό μαζούτ κατά 9,8%, ενώ πτωτική σε
ποσοστό 3,7%, ήταν και η κατανάλωση υγραερίου.
Μεγάλη πτώση σημειώθηκε και στις πωλήσεις κηροζίνης στην
εσωτερική αγορά κατά 22,3%. Η μείωση της κατανάλωσης συνεχίστηκε και το 2011,
καθώς το πρώτο 6μηνο του έτους καταγράφηκε πτώση 4,6% στη συνολική αγορά, σε
σχέση με το πρώτο 6μηνο του 2010.
Εντονότερη ήταν η πτώση στην κατανάλωση των βενζινών που
παρουσιάζει μείωση κατά 11,1%, όπως επίσης και στην κατανάλωση πετρελαίου
κίνησης κατά 14,8%. Αντίθετα, στο πρώτο εξάμηνο του 2011 αυξημένη κατά 5% ήταν
η κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης. Σημαντική μείωση παρατηρείται και στην
κατανάλωση μαζούτ της τάξης του 11,6%, ενώ σημαντικά αυξημένη ήταν η κατανάλωση
υγραερίων, η οποία κινείται με ρυθμό αύξησης 14% κατά το Α΄ εξάμηνο του 2011.
Αναφορικά με τα ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα, η μείωση
της κατανάλωσης διαμορφώθηκε στο 5,8%, με πτώση 10,6% στα αεροπορικά και 5,1%
στο ναυτιλιακό μαζούτ, ενώ σταθεροποιητική ήταν η κατανάλωση ναυτιλιακού
πετρελαίου (+0,23%). Σημαντική ήταν και η πτώση της κατανάλωσης από τις μεγάλες
βιομηχανικές μονάδες (ενεργοβόρες βιομηχανίες και σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής).