Τον αγωγό Nabucco West, αντί του South East Europe Pipeline (SEEP) επέλεξε, τελικά, η κοινοπραξία του πεδίου Σαχ Ντενίζ 2, ως τη μία από τις δύο τελικές επιλογές για την προμήθεια αζερικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη. Η κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ, παρ’ ότι σε αυτήν ηγείται η ΒΡ, απέρριψε τον SEEP, ο οποίος υποστηριζόταν από την βρετανική πετρελαϊκή

Τον αγωγό Nabucco West, αντί του South East Europe Pipeline (SEEP) επέλεξε, τελικά, η κοινοπραξία του πεδίου Σαχ Ντενίζ 2, ως τη μία από τις δύο τελικές επιλογές για την προμήθεια αζερικού φυσικού αερίου προς την Ευρώπη. Η κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ, παρ’ ότι σε αυτήν ηγείται η ΒΡ, απέρριψε τον SEEP, ο οποίος υποστηριζόταν από την βρετανική πετρελαϊκή.

Η τελική επιλογή θα γίνει το 2013, οπότε και θα κριθεί αν ο Nabucco West ή ο ΤΑΡ θα αποκτήσουν, τελικά, το δικαίωμα μεταφοράς των ποσοτήτων του Σαχ Ντενίζ 2 από την Κασπία στην Ευρώπη, στα πλαίσια της ευρωπαϊκής στρατηγικής του «Νοτίου Διαδρόμου» για απεξάρτηση της Ε.Ε. από το ρωσικό φυσικό αέριο.

Η εξέλιξη αυτή «αντιπροσωπεύει άλλο ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη του Σαχ Ντενίζ 2 και τη μεταφορά των ποσοτήτων φυσικού αερίου από την Κασπία προς την Ευρώπη», δήλωσε ο περιφερειακός διευθυντής της BP, Rashid Javanshir, σύμφωνα με το DowJones Newswire.

Ο Nabucco υποστηρίζεται από κοινοπραξία που αποτελείται από τις εταιρείες: RWE (Γερμανία), OMV (Αυστρία) και Mol Nyrt. (Ουγγαρία). Επίσης, άλλοι εταίροι είναι η βουλγαρική Bulgargaz, ρουμανική Transgaz και η τουρκική BOTAS.

Το κονσόρτσιουμ του TAP αποτελείται από την EGL, με έδρα την Ελβετία, τη νορβηγική Statoil ASA (STO) και τη γερμανική E.ON Ruhrgas. Όπως ανέφερε σε σημερινό του κύριο άρθρο το energia.gr (βλ. εδώ), σε συνέντευξή του στο DowJones Newswire ο Al Cook, αντιπρόεδρος του βρετανικού πετρελαϊκού κολοσσού, υπεύθυνος για την ανάπτυξη του πεδίου Σαχ Ντενίζ 2, στο οποίο συμμετέχει η ΒΡ, έκανε αποκάλυψε ότι η εταιρεία είναι αποφασισμένη να αποκτήσει μερίδιο στον αγωγό ΤΑΡ.

Μάλιστα, στην ίδια συνέντευξη ο Cook δήλωσε ότι «Η ΒΡ έχει ολοκληρώσει τις κατ’ αρχήν διαπραγματεύσεις για συμμετοχή στον ΤΑΡ και για να συνεισφέρει στην εξεύρεση χρηματοδότησης βραχυπρόθεσμα». Ως προς το ύψος του μεριδίου του αγωγού που θα αγοράσει η ΒΡ, ο Cook αρκέστηκε να πει ότι θα είναι «ουσιαστικό», αρνούμενος να το προσδιορίσει επακριβώς.

Επίσης, ο Cook αποκάλυψε, στην ίδια συνέντευξη, ότι η ΒΡ βρίσκεται αυτή την εποχή σε διαπραγματεύσεις για απόκτηση μεριδίου και στον ΤΑΝΑΡ, (Trans Anatolian Pipeline), ο οποίος θα διασχίζει την Τουρκία μεταφέροντας αζερικό αέριο προς τα ευρωπαϊκά της σύνορα.