Γιώργος Καλούδης, Γενικός Διευθυντής της Hydro Fuel: Μείωση της Κατανάλωσης Πάνω από 30% Υπόσχεται το Σύστημα Καθαρού Υδρογόνου

Γιώργος Καλούδης, Γενικός Διευθυντής της Hydro Fuel: Μείωση της Κατανάλωσης Πάνω από 30% Υπόσχεται το Σύστημα Καθαρού Υδρογόνου
στον Κοσμά Ζακυνθινό
Παρ, 13 Ιουλίου 2012 - 14:23
«Το υδρογόνο είναι το πιο καθαρό καύσιμο που υπάρχει. Η παρουσία του στο χώρο καύσης συμπαρασύρει κατά την ανάφλεξή του τα βλαβερά για το περιβάλλον και τον κινητήρα μας βαριά μόρια του κυρίως καυσίμου, με αποτέλεσμα να έχουμε πλήρη εκμετάλλευση κάθε σταγόνας βενζίνης και έναν καθαρό κινητήρα», όπως επισημαίνει, μιλώντας στην «ΗτΣ», ο Γ. Καλούδης, γενικός διευθυντής της Hydro Fuel
«Το υδρογόνο είναι το πιο καθαρό καύσιμο που υπάρχει. Η παρουσία του στο χώρο καύσης συμπαρασύρει κατά την ανάφλεξή του τα βλαβερά για το περιβάλλον και τον κινητήρα μας βαριά μόρια του κυρίως καυσίμου, με αποτέλεσμα να έχουμε πλήρη εκμετάλλευση κάθε σταγόνας βενζίνης και έναν καθαρό κινητήρα», όπως επισημαίνει, μιλώντας στην «ΗτΣ», ο Γ. Καλούδης, γενικός διευθυντής της Hydro Fuel.

Κύριε Καλούδη, με ποιο τρόπο το σύστημα καθαρού υδρογόνου για τις μηχανές εσωτερικής καύσης επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμων έως 50% και ποιο το μέσο κόστος για την εγκατάστασή του;

Ολοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης καίνε τα ελαφριά μόρια του καυσίμου και πολύ μικρό μέρος από τα βαριά μόρια, και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τους υδρογονάνθρακες στην απόληξη του κινητήρα. Με το σύστημα υδρογόνου στο χώρο καύσης, επιτυγχάνεται καλύτερη εκμετάλλευση του κυρίως καυσίμου, λόγω του ότι, εξαιτίας της θερμικής απόδοσης του υδρογόνου, αυτό περιλαμβάνει στην καύση και τα βαριά μόρια. Ο αισθητήρας οξυγόνου (λ) του οχήματος, διαβάζοντας την τέλεια καύση που δημιουργείται με το υδρογόνο, δίνει εντολή αυτόματα στη χαρτογράφηση (εγκέφαλο) του κινητήρα να μειώσει την ποσότητα του καυσίμου. Το κόστος αγοράς του συστήματος καθαρού υδρογόνου ξεκινάει από 680 ευρώ και διαμορφώνεται ανάλογα με τον τύπο του οχήματος.

Οπως σε κάθε σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου, έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν ενστάσεις για την αποδοτικότητά του. Πώς αποδεικνύεται η αποδοτικότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας;

 

Εδώ και πολλά χρόνια, σε παγκόσμιο επίπεδο, γίνονται προσπάθειες να ενσωματωθεί η τεχνολογία του υδρογόνου στην καθημερινότητά μας και όχι μόνο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ας μην ξεχνάμε ότι η πρώτη μονάδα κατασκευάστηκε από τον Sir William Grove, το 1839. Ωστόσο, η συστηματική έρευνα πάνω σε αυτές άρχισε τη δεκαετία του '60, όταν η NASA χρησιμοποίησε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου στο διαστημικό σκάφος Gemini ως φθηνότερη λύση από την ηλιακή ενέργεια. Οι μονάδες της Hydro Bullet παράγουν 99,999% καθαρό υδρογόνο και όχι υδροξύ, γι' αυτό τα αποτελέσματα είναι θεαματικά και αυταπόδεικτα από τη φυσική και από τα πειράματα που έχουν γίνει σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Hydro Bullet, ασχολούμενη με την τεχνολογία του υδρογόνου από το 1992 και την εφαρμογή του τόσο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και σε καυστήρες θέρμανσης, αλλά και την αξιοποίησή του σε συνεργασία με άλλες μορφές ενέργειας (π.χ. ηλεκτρική), μπορεί να εγγυηθεί την αποδοτικότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Σε εναλλακτικά συστήματα μείωσης κατανάλωσης καυσίμων έχουν παρουσιαστεί μηχανικές βλάβες σε κάποιους κινητήρες. Πώς διασφαλίζετε τους πελάτες σας και από τι εγγύηση καλύπτεται το σύστημά σας τόσο για την αποδοτικότητά του όσο και για τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις;


Το υδρογόνο είναι το πιο καθαρό καύσιμο που υπάρχει. Η παρουσία του στον χώρο καύσης συμπαρασύρει κατά την ανάφλεξή του τα βλαβερά για το περιβάλλον και τον κινητήρα μας βαριά μόρια του κυρίως καυσίμου, με αποτέλεσμα να έχουμε πλήρη εκμετάλλευση κάθε σταγόνας βενζίνης και έναν καθαρό κινητήρα. Συγχρόνως αποβάλλει ακόμα και τις παλαιότερες επικαθίσεις, δίνοντας στον κινητήρα μακροζωία. Ετσι, λοιπόν, πέρα από τη μείωση των βλαβερών καυσαερίων, έχουμε σαν αποτέλεσμα τη μείωση της θερμοκρασίας του κινητήρα, αυξάνοντας τη διάρκεια ζωής του, αφού η καύση γίνεται σε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται χαμηλότερος θόρυβος του κινητήρα 25% - 30%, αφού το υδρογόνο επιδρά στον κύκλο καύσης. Ο κινητήρας θα ακούγεται πλέον πολύ πιο ήσυχα από πριν. Με το αποτέλεσμα της καθαρής καύσης, θα έχουμε επίσης και μια αύξηση ροπής 10%-15%, θα ενισχυθεί δηλαδή η δύναμη και η απόδοση του κινητήρα.

Σημαντικός ο οικονομικός και περιβαλλοντικός παράγοντας

Πρακτικά για ένα επιβατικό αυτοκίνητο μέσου κυβισμού ποια η ετήσια εξοικονόμηση καυσίμου και πώς αυτό μεταφράζεται σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα;

Εάν πάρουμε ως παράδειγμα ένα αυτοκίνητο 1.400cc το οποίο καταναλώνει 10lt καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα και υπολογίζοντας το μικρότερο ποσοστό μείωσης που είναι 30%, τότε αυτό το όχημα θα καταναλώνει πλέον 7lt/100 χιλιόμετρα. Εάν υπολογιστεί πως το συγκεκριμένο όχημα κάνει 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο, τότε το ετήσιο κέρδος από την κατανάλωση καυσίμου είναι 450 λίτρα, και με μέση τιμή της βενζίνης 1,65 ευρώ, αυτό μεταφράζεται σε 742,50 ευρώ. Φανταστείτε βέβαια πόσο μεγαλύτερο είναι το κέρδος, όταν η μείωση της κατανάλωσης είναι πάνω από το 30%. Από την άλλη πλευρά όμως, πολύ σημαντικός είναι και ο περιβαλλοντικός παράγοντας. Πιο συγκεκριμένα, εάν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εκπέμπει 100gr CO2/χιλιόμετρο, τότε με τη χρήση της συσκευής υδρογόνου αυτό θα μειωθεί στα 20g/χλμ. Εάν τώρα υπολογίσουμε το ποσό αυτό με αναγωγή στα 15.000 χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο του παραδείγματός μας σ' έναν χρόνο, τότε μιλάμε για τεράστιο περιβαλλοντικό όφελος. Μακάρι με τα νέα μέτρα για τον πράσινο δακτύλιο να προσθέσουν και τη μέτρηση καυσαερίων. Σε αυτή την περίπτωση ένα όχημα Euro1 ή Euro2 θα μπορεί να κυκλοφορεί άνετα στον πράσινο δακτύλιο λόγω της μείωσης των εκπομπών ρύπων του.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 07-08/07/2012)