Στα ύψη βρίσκεται η τιμή της αμόλυβδης, σε μια εποχή όπου η
διεθνής τιμή του πετρελαίου είναι μεν αυξημένη, αλλά είναι ο συνδυασμός με άλλους
συγκυριακούς και σταθερούς παράγοντες που ενισχύει την άνοδο στα καύσιμα.
Ένας πρόσθετος λόγος για την ακριβή ελληνική βενζίνη είναι
ασφαλώς η απώλεια των φθηνών εισαγωγών αργού από το Ιράν λόγω των κυρώσεων που εφαρμόζει
η Ε.Ε. από τον Ιούλιο και που επηρέασαν την χώρα μας ήδη από πολύ νωρίτερα. Η
απώλεια αυτή δεν έγινε αισθητή για ένα χρονικό διάστημα επειδή στην περίοδο Μαΐου-Ιουνίου
η διεθνής τιμή ήταν χαμηλή και αντιστάθμιζε έστω και για λίγο το ακριβότερο
πετρέλαιο που αναγκάζεται να αγοράζει η χώρα μας πλέον από άλλους παραγωγούς.
Τώρα όμως, τα ελληνικά διϋλιστήρια αγοράζουν ακριβότερα απέξω
ενώ παράλληλα έχει αυξηθεί και η διεθνής τιμή στα επίπεδα των 115 δολαρίων ανά
βαρέλι για την ποικιλία
Brent,
πράγμα που σημαίνει λογικά ότι έστω και με μια μικρή μεταχρονολόγηση ακριβαίνει
η βενζίνη και τα άλλα προϊόντα.
Την ίδια στιγμή, είναι γνωστές οι κερδοσκοπικές τάσεις στην
αγορά της βενζίνης, οι οποίες γίνονται εμφανείς τα καλοκαίρια εν μέσω αύξησης της
ζήτησης σε συγκεκριμένες περιοχές και ιδιαίτερα στα νησιά.
Τέλος, ας δούμε μερικούς αριθμούς για να συγκρίνουμε την κατάσταση
τον Μάιο με το σήμερα: Τον Μάιο, το πετρέλαιο
Brent
εμπορευόταν
έναντι 105,46 δολαρίων και η βενζίνη στοίχιζε κατά μέσο όρο 1,732 ευρώ. Στη συνέχεια,
οι τιμές υποχώρησαν: Η χαμηλότερη τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,662 ευρώ στις 2
Ιουλίου, όταν το
Brent
εμπορευόταν έναντι 96,84 δολαρίων. Πλέον, η βενζίνη έχει 1,832
και το
Brent 115 δολάρια.