Η κίνηση των δεξαμενοπλοίων στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων έχει μειωθεί αρκετά τους τελευταίους μήνες εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης, αλλά και του αγωγού Μπακού-Τσεϊχάν που κατασκευάστηκε το 2006 και έκτοτε μεταφέρει σημαντικές ποσότητες πετρελαίου μέσω της ξηράς.

Η κίνηση των δεξαμενοπλοίων στα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων έχει μειωθεί αρκετά τους τελευταίους μήνες εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης, αλλά και του αγωγού Μπακού-Τσεϊχάν που κατασκευάστηκε το 2006 και έκτοτε μεταφέρει σημαντικές ποσότητες πετρελαίου μέσω της ξηράς.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών της Τουρκίας, συνολικά 4.496 δεξαμενόπλοια και 24.092 πλοία εισήλθαν στον Βόσπορο στο πρώτο εξάμηνο του 2012. Το 2007, τα πλοία που πέρασαν από τα στενά ήταν 106.519, το 2008 103.293 και το 2010 95.177, πράγμα που δείχνει μια συνεχή πτωτική πορεία.

Όπως είναι γνωστό, τα στενά του Βόσπορου, μήκους περίπου 30χμ, με τις γεωλογικές τους ιδιομορφίες, αποτελούν από τα πιο επικίνδυνα σημεία παγκοσμίως για τη ναυσιπλοΐα, γεγονός που επιτείνεται από την ταυτόχρονη διέλευση πληθώρας πλοίων καθημερινά. Αυτός άλλωστε ήταν και ένας από τους λόγους που προτάθηκε η κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη παλαιότερα, αν και το έργο τελικά εγκαταλείφθηκε. Σκοπός, μεταξύ άλλων, ήταν και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τυχόν ατυχήματα δεξαμενοπλοίων στον Βόσπορο.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του υπουργείου, τα δεξαμενόπλοια που εισήλθαν στον Βόσπορο περιείχαν 64,3 εκατ. τόνους επικίνδυνων υλικών, ενώ αυτά που εισήλθαν στα Δαρδανέλλια  περιείχαν 76,9 εκατ. τόνους, φανερώνοντας την επικινδυνότητα της όλης κατάστασης.