Ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί ΑΠΕ στη Γερμανία προτιμούν να πωλούν την ενέργεια που παράγουν απευθείας στην αγορά, όπως αποκάλυψε το υπουργείο Περιβάλλοντος, παραθέτοντας στοιχεία των διαχειριστών του δικτύου ηλεκτρισμού της χώρας.

Ολοένα και περισσότεροι παραγωγοί ΑΠΕ στη Γερμανία προτιμούν να πωλούν την ενέργεια που παράγουν απευθείας στην αγορά, όπως αποκάλυψε το υπουργείο Περιβάλλοντος, παραθέτοντας στοιχεία των διαχειριστών του δικτύου ηλεκτρισμού της χώρας.

Πλέον, σχεδόν η μισή ανανεώσιμη ενέργεια της Γερμανίας πωλείται άμεσα, ανταγωνιζόμενη επαρκώς τις υπόλοιπες ενεργειακές πηγές στην χονδρεμπορική αγορά. Με τον τρόπο αυτό, ενάμιση χρόνο μετά την εισαγωγή του μοντέλου premium, η πρόοδος που έχει σημειωθεί είναι αξιοσημείωτη, όπως υπογράμμισε το υπουργείο.

Σημειώνεται ότι αν οι παραγωγοί επιλέξουν να εγκαταλείψουν το σύστημα εγγυημένων τιμών και να πωλήσουν άμεσα την ενέργειά τους στην αγορά, τότε δικαιούνται ένα επιπλέον μπόνους πέραν της τιμής την οποία θα εξασφαλίσουν, δηλαδή το λεγόμενο premium. Η τελική τιμή καθορίζεται με βάση τη διαφορά ανάμεσα στην εγγυημένη τιμή στην εκάστοτε ΑΠΕ και στη μέση τιμή που επικρατεί στην αγορά συν ένα επιπλέον ποσό διαχειριστικού χαρακτήρα που διαφέρει για την κάθε τεχνολογία. Σκοπός αυτού του τελευταίου ποσού είναι να καλύψει το κόστος της συμμετοχής στο ενεργειακό χρηματιστήριο και άλλα παρόμοια έξοδα.

Στόχος του μοντέλου premium που υιοθετεί η Γερμανία είναι να δοθεί κίνητρο για διοχέτευση της ενέργειας στο δίκτυο τις ώρες εκείνες που χρειάζεται περισσότερο, όταν άλλωστε κορυφώνεται και η μέση τιμή.

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου, περίπου 70 επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας ασχολούνται άμεσα με την πώληση ενέργειας από ΑΠΕ, αν και υπάρχουν ανησυχίες για την πτωτική πορεία της τιμής του ηλεκτρισμού στη χώρα. Οι παραγωγοί ΑΠΕ αναφέρουν ως παράδειγμα την 16η Ιουνίου του 2013, όταν η υπερβάλλουσα παραγωγή ώθησε τις τιμές σε αρνητικό πρόσημο και μονάδες ΑΠΕ συνολικής ισχύος 3200 MW μείωσαν την δική τους παραγωγή ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα.

Τέλος, το υπουργείο παρατηρεί ότι το μοντέλο premium χαρακτηρίζεται επίσης από υψηλό κόστος, καθώς και πάλι οι καταναλωτές είναι υποχρεωμένοι να επωμισθούν το ολοένα και αυξανόμενο τίμημα μέσω του λογαριασμού τους.