Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε σήμερα την έγκρισή του για την εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του EUROSUR, ενός συστήματος ελέγχου των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις χώρες της Μεσογείου, με στόχο να προβλέπονται οι μετακινήσεις των μεταναστών.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε σήμερα την έγκρισή του για την εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του EUROSUR, ενός συστήματος ελέγχου των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις χώρες της Μεσογείου, με στόχο να προβλέπονται οι μετακινήσεις των μεταναστών.

«Η ψηφοφορία αυτή στο Ευρωκοινοβούλιο ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη της επιχείρησης EUROSUR στο τέλος του έτους», σχολίασε η Ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για τις Εσωτερικές Υποθέσεις Σεσίλια Μάλστρεμ σε ανακοίνωσή της.

Το σχέδιο εγκρίθηκε με 479 ψήφους υπέρ, έναντι 110 κατά και 20 αποχές.

Η Μάλστρεμ υπογράμμισε την πλευρά της «πρόληψης», καθώς το EUROSUR θα επιτρέψει να «αποφευχθούν τραγωδίες», όπως αυτή που συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα στα ανοικτά του ιταλικού νησιού Λαμπεντούζα, όπου περισσότεροι από 300 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους όταν ναυάγησε το πλοίο που τους μετέφερε.

«Οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να δείξουν αλληλεγγύη προς τους μετανάστες και τις χώρες που αντιμετωπίζουν αυξανόμενη εισροή μεταναστών», σημείωσε η επίτροπος.

Ο Ιταλός πρωθυπουργός Ενρίκο Λέτα ζήτησε να συζητηθούν στην επόμενη σύνοδο κορυφής των ευρωπαίων ηγετών στις 24 και 25 Οκτωβρίου τα προβλήματα που προκαλεί η εισροή προσφύγων και μεταναστών.

«Θα κοστίσει χρήματα», προειδοποίησε η Μάλστρεμ, αναφερόμενη στο EUROSUR. Ο συντηρητικός ευρωβουλευτής Ντομινίκ Ρικέ, μέλος της επιτροπής προϋπολογισμών, έκανε λόγο για έναν ετήσιο προϋπολογισμό ύψους 35 εκατομμυρίων ευρώ για το EUROSUR, από τα οποία τα 19 εκατομμύρια θα βρεθούν από τον προϋπολογισμό της Frontex.

Το EUROSUR θα πρέπει «αρχικά να περιοριστεί στη Μεσόγειο, τον νότιο Ατλαντικό για τις Κανάριες Νήσους και στη Μαύρη Θάλασσα και να επικεντρωθεί στην εσωτερική ασφάλεια, φέρνοντας σε επαφή τις αρχές που είναι αρμόδιες για τον έλεγχο των συνόρων και αυτές που ασχολούνται με την ασφάλεια στη θάλασσα», διευκρινίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Αργότερα, το δίκτυο αυτό, που θα περιλαμβάνει συστήματα ελέγχου και ειδοποίησης, θα μπορούσε να επεκταθεί στο σύνολο του θαλάσσιου τομέα της ΕΕ για να καλύπτει όχι μόνο τα σύνορα, αλλά όλες τις θαλάσσιες δραστηριότητες», προσθέτει η Επιτροπή.