Wood Mackenzie: Η Κατανάλωση Άνθρακα θα Ξεπεράσει την Κατανάλωση Πετρελαίου ως το 2020

Wood Mackenzie: Η Κατανάλωση Άνθρακα θα Ξεπεράσει την Κατανάλωση Πετρελαίου ως το 2020
energia.gr
Παρ, 18 Οκτωβρίου 2013 - 08:42
Το καύσιμο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση παγκοσμίως θα έχει καταστεί ο άνθρακας ως το 2020, ξεπερνώντας ακόμη και το πετρέλαιο. Αυτό ανέφερε σε ομιλία του ο εμπειρογνώμονας της εταιρείας ερευνών Wood Mackenzie, Γουίλιαμ Ντάρμπιν, στις 14 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια του 22ου Παγκοσμίου Συνεδρίου του World Energy Council στο Daegu της Νότιας Κορέας

Το καύσιμο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση παγκοσμίως θα έχει καταστεί ο άνθρακας ως το 2020, ξεπερνώντας ακόμη και το πετρέλαιο. Αυτό ανέφερε σε ομιλία του ο εμπειρογνώμονας της εταιρείας ερευνών Wood Mackenzie, Γουίλιαμ Ντάρμπιν, στις 14 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια του 22ου Παγκοσμίου Συνεδρίου του World Energy Council στο Daegu της Νότιας Κορέας.

Κατά το 2020, η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα θα έχει αυξηθεί κατά 25% και θα αγγίξει τα 4,5 δισεκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου, ενώ το πετρέλαιο – θα βρίσκεται στα 4,4 δισεκατομμύρια τόνους.

Κεντρικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης για άνθρακα θα παίξουν η Κίνα και η Ινδία. Στην Κίνα θα αναλογούν τα δύο τρίτα της αύξησης στην κατανάλωση άνθρακα. Ο Ντάρμπιν θεωρεί ότι η Κίνα θα βασιστεί στον άνθρακα, λόγω της διαθεσιμότητας και της προσιτής τιμής. Μάλιστα, τόνισε ότι δεν διαθέτει άλλες ενεργειακές εναλλακτικές, καθώς η εγχώρια παραγωγή άνθρακα είναι περιορισμένη ενώ οι εισαγωγές LNG είναι πιο ακριβές από τον άνθρακα.

Αναφορικά με τις ΑΠΕ, ο εμπειρογνώμονας της Wood Mackenzie υπενθύμισε ότι δεν μπορούν να παράσχουν φορτίο βάσης ( base load), γεγονός που αφήνει ως πρωταρχική πηγή ενέργειας τον άνθρακα.

“Αν αφήσεις την Κίνα και την Ινδία έξω από την εξίσωση, αυτό που προκαλεί τη μεγαλύτερη εντύπωση υπό τις παρούσες ρυθμίσεις είναι ότι η ζήτηση άνθρακα στον υπόλοιπο κόσμο θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα”, υπογράμμισε ο Ντάρμπιν.

 

Τέλος, αναφερόμενος στην ΕΕ, τόνισε ότι η ύφεση και χαμηλές τιμές άνθρακα έχουν κάνει το Σύστημα Εμπορίας Ρύπων αναποτελεσματικό. Σύμφωνα με τον Ντάρμπιν, θα πρέπει η τιμή του άνθρακα να φτάσει τα 40 ευρώ τον τόννο, ώστε να ενθαρρυνθεί η αλλαγή καυσίμου, πράγμα που, όπως επισήμανε, θεωρεί απίθανο πριν το 2020.