Θεσπίζεται , με απόφαση που υπεγράφη από τον υφυπουργό
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλο, η δυνατότητα ίδρυσης και
λειτουργίας «πράσινων» πρατηρίων, που
εκτός των συμβατικών καυσίμων θα μπορούν να διαθέτουν φυσικό αέριο (CNG),
βιοκαύσιμα, υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια.
Με την απόφαση αυτή, ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ίδρυσης και
λειτουργίας αμιγών και μικτών πρατηρίων φυσικού αερίου.
«Η ρύθμιση θα βοηθήσει τη χρήση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, καύσιμο που
εξασφαλίζει αφενός μεν οικονομία στους καταναλωτές, αφετέρου είναι φιλικό προς
το περιβάλλον» αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Τον περασμένο Δεκέμβριο στο νομοσχέδιο για τη σύσταση Εθνικής Αρχής Συντονισμού
Πτήσεων, που πέρασε από τη Βουλή, είχαν περιληφθεί διατάξεις με τις οποίες στα
σημερινά πρατήρια και στους στεγασμένους ή στους υπαίθριους σταθμούς
αυτοκινήτων, θα μπορούν να εγκατασταθούν και συσκευές φόρτισης συσσωρευτών
ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Επίσης, θα μπορούν να εγκατασταθούν διανομείς εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι
τα βιοκαύσιμα και το υδρογόνο.
Για τη μετασκευή των κινητήρων των οχημάτων σε κινητήρες διπλού καυσίμου,
δηλαδή βενζίνης ή πετρελαίου και πεπιεσμένου φυσικού αερίου, στο εξής θα
απαιτείται μόνο η χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων.
Στην Αττική λειτουργούν από τη Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) δυο πρατήρια
φυσικού αερίου, στα Λιόσια και στην Ανθούσα, τα οποία και τροφοδοτούν τα 600
πράσινα αστικά λεωφορεία της ΟΣΥ, 102 απορριμματοφόρα δήμων καθώς και ταξί και
ελάχιστα ΙΧ.