Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες κατάρτισαν προγράμματα για οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο στην Καλιφόρνια, αλλά ανέφεραν ότι έχουν ακόμη πολύ δρόμο μπροστά τους για την επίτευξη του στόχου, παρά τη μεγάλη στήριξη του κυβερνήτη Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ που ονειρεύεται μια "λεωφόρο υδρογόνου" στην Πολιτεία του. Βιομηχανίες του τομέα, όπως η αμερικανική General Motors, η ιαπωνική Honda και η γερμανική BMW, εκπονούν ανταγωνιστικές τεχνολογίες για την κατασκευή νέων αυτοκινήτων με "μηδενική εκπομπή" καυσαερίων τα οποία θα κινούνται με κύτταρα καυσίμου και δε θα ρυπαίνουν, ανακοίνωσαν διευθυντικά στελέχη στους τομείς σχεδιασμού και πωλήσεων των τριών κολοσσών. Η Καλιφόρνια, που δίνει το παράδειγμα στις ΗΠΑ ως προς την εφαρμογή των κανονισμών για τη μείωση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και εντείνουν την αναθέρμανση του πλανήτη, στοχεύει να προαγάγει τη χρήση υδρογόνου ως εναλλακτικού καυσίμου για να μειώσει την εξάρτησή της από το πετρέλαιο, βελτιώνοντας το περιβάλλον. Στο "πρόγραμμα δράσης υδρογόνου" ένα από τα πλέον αγαπητά του Σβαρτζενέγκερ, επιδιώκεται η κυκλοφορία έως 2.000 "υδρογονοκίνητων" οχημάτων και η κατασκευή 100 σταθμών ανεφοδιασμού έως το 2010, σε κόστος που θα φθάνει τα 54 εκατομμύρια δολάρια. Ο Σβαρτσενέγκερ, που φημίζεται για το πάθος του για τα τζιπ Hummer, μια αστική εκδοχή του αμερικανικού στρατιωτικού τζιπ, εξήγγειλε κατά την προεκλογική του εκστρατεία ότι θα μετατρέψει ένα από τα αρκετά πολυδάπανα Hummer που διαθέτει σε "υδρογονοκίνητο", παρότι δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η διαδικασία προχωρεί λίαν βραδέως. (ΑΠΕ)