Η δημόσια παραδοχή, την περασμένη εβδομάδα, ότι μόνο τα 42 από τα 109 Eurofighter της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας είναι μάχιμα συμπληρώθηκε χθες από την ανακοίνωση ότι πολλά εξ αυτών έχουν ελάττωμα που περιορίζει τη διάρκεια ζωής τους από τις 3.000 στις 1.500 ώρες πτήσης
Η δημόσια παραδοχή, την περασμένη εβδομάδα, ότι μόνο τα 42 από τα 109 Eurofighter της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας είναι μάχιμα συμπληρώθηκε χθες από την ανακοίνωση ότι πολλά εξ αυτών έχουν ελάττωμα που περιορίζει τη διάρκεια ζωής τους από τις 3.000 στις 1.500 ώρες πτήσης.

Παρόμοια είναι τα ποσοστά ετοιμότητας για τα ελικόπτερα Tiger (10 από τα 31), για τις κορβέτες Κ130 (2 από τις 5) και για τα τεθωρακισμένα Boxer (70 από τα 180) μεταξύ πολλών άλλων. Μετά την ανακοίνωση της μακροσκελούς λίστας προβληματικού υλικού από το γενικό επιτελείο ενόπλων δυνάμεων, στελέχη των Πρασίνων αλλά και των συγκυβερνώντων σοσιαλδημοκρατών ζητούν καλύτερη διαχείριση από την Ούρσουλα φον ντερ Λέγιεν, υπουργό Αμυνας και επίδοξη διάδοχο της καγκελαρίου Μέρκελ. Η Φον ντερ Λέγιεν, που ανέλαβε το υπουργείο προ δέκα μηνών με την υπόσχεση της διαφάνειας, κατηγορείται ότι παραπλάνησε τους βουλευτές με έγγραφα που παρουσίαζαν ωραιοποιημένη εικόνα των δυνατοτήτων των ενόπλων δυνάμεων. Επίσης κατηγορείται ότι ασχολείται υπέρ το δέον με την αυτοπροβολή της.

Η Φον ντερ Λέγιεν απάντησε ότι οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις «αποδεικνύουν καθημερινά την αξία τους σε αποστολές σε 17 χώρες του κόσμου» και εκμεταλλεύθηκε την ανακοίνωση ότι η Γερμανία δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τις νατοϊκές υποχρεώσεις προκειμένου να ζητήσει αύξηση του προϋπολογισμού του υπουργείου της.

Η Γερμανία αφιερώνει 1,29% του προϋπολογισμού της στις ένοπλες δυνάμεις, ενώ το 2010, η κυβέρνηση Μέρκελ ανακοίνωσε διακοπή στις προμήθειες ανταλλακτικών. Παρόμοιες εντολές για διακοπή της χρηματοδότησης έργων συντήρησης υποδομών έχουν λάβει και άλλα γερμανικά υπουργεία, με αποτέλεσμα πολλών ειδών υποδομές να πληρώνουν το κόστος του «μηδενικού ελλείμματος» που επέτυχε ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

Συγκεκριμένα για τα Eurofighter, πάντως, το πρόβλημα που περιορίζει τις ώρες πτήσης είναι κατασκευαστικό και όχι θέμα συντήρησης, με αποτέλεσμα το γερμανικό Δημόσιο να ετοιμάζεται για διεκδίκηση αποζημίωσης από τις κατασκευάστριες εταιρείες.

(από την Εφημερίδα: "Η Καθημερινή", 2/10/2014)