Απόλυτος κυρίαρχος είναι ο κλάδος των ψηφιακών τεχνολογιών στη λίστα της εταιρείας Interbrand με τις εταιρείες με τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα (brands) σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς στην πρώτη δεκάδα υπάρχουν πέντε κολοσσοί που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα

Απόλυτος κυρίαρχος είναι ο κλάδος των ψηφιακών τεχνολογιών στη λίστα της εταιρείας Interbrand με τις εταιρείες με τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα (brands) σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς στην πρώτη δεκάδα υπάρχουν πέντε κολοσσοί που συνδέονται έμμεσα ή άμεσα.

Στην κορυφή της λίστας συναντάμε την Apple, η αξία του εμπορικού σήματος της οποίας υπολογίζεται από την Interbrand στα 118,8 δισ. δολάρια, με τη Google να την ακολουθεί στα 107,5 δισ. δολάρια. Στην τρίτη θέση -αλλά και σε μεγάλη απόσταση- είναι η Coca-Cola, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν δύο ακόμη εταιρείες τεχνολογίας: η ΙΒΜ, την οποία πάντως η Interbrand χαρακτηρίζει ως μία εταιρεία που δραστηριοποιείται στις υπηρεσίες προς επιχειρήσεις, και η Microsoft. Στην έκτη θέση είναι η General Electric, ενώ στην έβδομη και στην όγδοη θέση συναντάμε τις πρώτες εταιρείες εκτός Ηνωμένων Πολιτειών και πιο συγκεκριμένα την κορεατική Samsung και την ιαπωνική Toyota. Στην ένατη θέση συναντάμε τα McDonald's, ενώ αμέσως μετά βρίσκουμε τις δύο πρώτες ευρωπαϊκές εταιρείες, οι οποίες δεν είναι άλλες από δύο γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, τη Mercedes - Benz και την BMW.

Interbrand

Προκειμένου να διαμορφώσει τη λίστα και να μετρήσει την αξία των εμπορικών σημάτων, η Interbrand, μία εξειδικευμένη εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών σχετικά με τη δημιουργία εταιρικής ταυτότητας και σήματος που ανήκει στον όμιλο επικοινωνίας Omnicom, έλαβε μία σειρά από παράγοντες που περιλαμβάνουν πόσο επηρεάζει το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα τους καταναλωτές, τα οικονομικά αποτελέσματα αλλά και την ισχύ που έχει αυτό το brand, προκειμένου να ζητήσει υψηλότερη τιμή από τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στελέχη της Interbrand, ένας παράγοντας που δεν λαμβάνουν καθόλου υπόψη τους είναι αυτός της πορείας της μετοχής. Σημειωτέον πως η μελέτη που ονομάζεται Best Global Brands, δημοσιεύεται για 15η συνεχόμενη χρονιά και είναι από αυτές στις οποίες προσδίδουν ιδιαίτερη σημασία οι άνθρωποι που κινούνται στον χώρο του μάρκετινγκ.

Facebook

Η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας του εμπορικού σήματος της προέρχεται και αυτή από τον χώρο της τεχνολογίας και δεν είναι άλλη από το Face-book που βρέθηκε στην 29η θέση της λίστας με άνοδο 86% και την αξία του brand του να είναι στα 14,3 δισ. δολάρια.

Από τον χώρο της τεχνολογίας προέρχεται και η πρώτη κινεζική εταιρεία που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα της Interbrand. Πρόκειται για τη Huawei, η οποία βρίσκεται στην 94η θέση της λίστας με αξία 4,3 δισ. δολαρίων. Πάντως, υπάρχουν και τεχνολογικές εταιρείες που παρουσίασαν σημαντική πτώση όπως είναι η Nokia στην 98η θέση με μείωση 44% της αξίας του εμπορικού σήματός της.

Αξιοσημείωτο είναι ότι γενικότερα η λίστα περιλαμβάνει εμπορικά σήματα από πολλούς κλάδους, ενώ είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον ότι είναι πολλά τα brands που προέρχονται από τον κλάδο των ειδών πολυτελείας, όπως είναι η Louis Vitton (19η), η Gucci (41η) και η Hermes (46η). Εντύπωση προκαλεί πάντως ο σχετικά χαμηλός αριθμός εταιρειών από τον κλάδο των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που εμφανίζεται στη λίστα της Interbrand.

(από την Εφημερίδα: "Ημερησία", 10/10/2014)