Η ναυαρχίδα της Volvo δεν εντυπωσιάζει μόνον με το επιβλητικό σε σχεδίαση αμάξωμα, την απέριττη πολυτέλεια στον εσωτερικό ή τις τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά για την made in Sweden κατασκευαστική φολοσοφία

Η ναυαρχίδα της Volvo δεν εντυπωσιάζει μόνον με το επιβλητικό σε σχεδίαση αμάξωμα, την απέριττη πολυτέλεια στον εσωτερικό ή τις τεχνολογικές καινοτομίες, αλλά για την made in Sweden κατασκευαστική φολοσοφία.

Οι σχεδιαστές άντλησαν την έμπνευσή τους από τη χώρα που γεννήθηκε η Volvo, τη Σουηδία, που είναι παγκοσμίως γνωστή για τον τρόπο που «παντρεύει» την τελευταία λέξη της τεχνολογίας με το design του αυτοκινήτου, με τρόπο λιτό, απέριττο και εμπνευσμένο, χρησιμοποιώντας για την κατασκευή του κορυφαίας ποιότητας υλικά.

Αυτό όμως που κάνει το XC90 μοναδικό, είναι ο οικολογικός του χαρακτήρας. Θα εφοδιάζεται με τη νέα οικογένεια προηγμένων δίλιτρων κινητήρων Drive-E και θα προσφέρουν στο νέο Volvo XC90 ισχύ έως και 400 ίππους ενώ οι εκπομπές CO2 θα είναι εντυπωσιακά χαμηλές για αυτοκίνητο μεγέθους SUV, φτάνοντας έως και το επίπεδο των 60 γρμ./χλμ.! Χάρη στους κινητήρες Drive-E, το νέο XC90 θα είναι τόσο το πιο ισχυρό όσο και το πλέον «καθαρό» μοντέλο στην κατηγορία του. Οι νέοι κινητήρες Drive-E της Volvo έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό ότι είναι αποκλειστικά δίλιτροι και τετρακύλινδροι. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά αναμένεται να έχουν οι δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, D4 και D5. Για όσους προτιμούν τη βενζίνη, διαθέσιμες θα είναι οι Τ5 και Τ6 ενώ στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η Τ8 έκδοση, με υβριδική τεχνολογία, παρόμοια με αυτήν που η Volvo παρουσίασε στο V60 Plug-in Hybrid. Αναλυτικά, οι επιλογές σε κινητήρες έχουν ως εξής:

Πετρέλαιο

  • D5 με ισχύ 225 ίππους, 48 χλγρμ. ροπής και κατανάλωση περίπου 6 λίτρ./100 χλμ. Αυτή η έκδοση έχει διπλή υπερτροφοδότηση: ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής λειτουργεί άμεσα λίγο πάνω από το ρελαντί, χαρίζοντας μία αμεσότητα και γραμμική λειτουργία που συναντάται στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες πολύ υψηλής ισχύος, ενώ ένας υπερσυμπιεστής καυσαερίων (turbo) ενεργοποιείται όταν η ροή αέρα γίνεται μεγαλύτερη.
  • D4 turbodiesel με ισχύ 190 ίππους, 40,8 χλγρμ. ροπής και κατανάλωση περίπου 5 λίτρ./100 χλμ.

Βενζίνη

  • Τ6 με ιπποδύναμη 320 ίππων, 40,8 χλγρμ. ροπής και διπλή υπερτροφοδότηση όπως και στην D5, με συνδυασμό μηχανικού υπερσυμπιεστή (κομπρέσορα) και υπερσυμπιεστή καυσαερίων (turbo).
  • Τ5 με ισχύ 254 ίππους και 35,7 χλγρμ. ροπής.

Υβριδική έκδοση

Με την ένδειξη Τ8 και το χαρακτηριστικό όνομα «Twin Engine», η υβριδική έκδοση του νέου XC90 είναι σίγουρα η κορυφαία. Από άποψη ισχύος, αυτή φτάνει τους 400 ίππους, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 θα είναι περίπου μόλις 60 γρμ./χλμ.

Πρόκειται για ένα συνδυασμό υβριδικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, στον ίδιο τρόπο υλοποίησης που γνωρίσαμε στο V60 Plug-in Hybrid. Η διαφορά εδώ είναι ότι διαθέτει βενζινοκινητήρα, φυσικά δίλιτρο τεχνολογίας Drive-E, με υπερσυμπίεση και turbo, που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας 80 ίππων (60 kW) δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Η αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση θα είναι περίπου 40 χιλιόμετρα, ενώ η αποδιδόμενη ροπή θα ξεπερνά τα 65 χλγρμ.

(www.imerisia.gr)