Η υψηλή φορολογία που βαρύνει τα καύσιμα στην Ελλάδα είναι ο βασικός λόγος που οι καταναλωτές δεν επωφελούνται άμεσα από την υποχώρηση των διεθνών τιμών πετρελαίου. Το υπουργείο Ανάπτυξης με αφορμή την έναρξη της εισαγγελικής έρευνας για το θέμα δημοσιοποίησε προχθές στοιχεία που καταδεικνύουν ότι η μέση πανελλαδική τιμή λιανικής πώλησης της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώνεται στο 1,546 ευρώ ανά λίτρο

Η υψηλή φορολογία που βαρύνει τα καύσιμα στην Ελλάδα είναι ο βασικός λόγος που οι καταναλωτές δεν επωφελούνται άμεσα από την υποχώρηση των διεθνών τιμών πετρελαίου.

Το υπουργείο Ανάπτυξης με αφορμή την έναρξη της εισαγγελικής έρευνας για το θέμα δημοσιοποίησε προχθές στοιχεία που καταδεικνύουν ότι η μέση πανελλαδική τιμή λιανικής πώλησης της απλής αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων διαμορφώνεται στο 1,546 ευρώ ανά λίτρο. Το 62,75% της τιμής πώλησης της απλής αμόλυβδης βενζίνης, ήτοι τα 0.9707 ευρώ αφορούν σε τέλη και φόρους, η τιμή καυσίμου διυλιστηρίου είναι 0,4645 ευρώ, ήτοι στο 30,3% της τελικής λιανικής τιμής, ενώ το μεικτό κόστος διανομής (χονδρική/λιανική) βαρύνει την τελική τιμή της κατά 7,22% (0,1117 ευρώ). Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης οι διακυμάνσεις των λιανικών τιμών των υγρών καυσίμων ακολουθούν με μεγάλη ακρίβεια τις διακυμάνσεις των τιμών διυλιστηρίου, οι οποίες είναι αποτέλεσμα της μεταβολής των διεθνών τιμών διυλίσεως των πετρελαιοειδών προϊόντων για την περιοχή της Μεσογείου.