Μειώνει τις Κεφαλαιουχικές Δαπάνες της η Total Λόγω της Ραγδαίας Πτώσης των Τιμών του Πετρελαίου

Μειώνει τις Κεφαλαιουχικές Δαπάνες της η Total Λόγω της Ραγδαίας Πτώσης των Τιμών του Πετρελαίου
energia.gr
Σαβ, 24 Ιανουαρίου 2015 - 02:00
Η Total, ο γαλλικός κολοσσός πετρελαίου και φυσικού αερίου, που δραστηριοποιήθηκε στις πρόσφατες έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Κύπρο, οι οποίες απέβησαν άκαρπες, σχεδιάζει να μειώσει σε επίπεδο ομίλου τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της, κατά 10 τοις εκατό το τρέχον έτος

Η Total, ο γαλλικός κολοσσός πετρελαίου και φυσικού αερίου, που δραστηριοποιήθηκε στις πρόσφατες έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Κύπρο, οι οποίες απέβησαν άκαρπες, σχεδιάζει να μειώσει σε επίπεδο ομίλου τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της, κατά 10 τοις εκατό το τρέχον έτος, καθώς και να επισπεύσει πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων στο πλαίσιο ενός εντατικού προγράμματος μείωσης του κόστους με επικεφαλής του όλου σχεδιασμού, τον νέο της, διευθύνοντα σύμβουλο Patrick Pouyanne.

Η κίνηση αυτή γίνεται, καθώς χιλιάδες θέσεις εργασίας, στον τομέα της ενέργειας περικόπτονται όπως ανακοινώθηκε την Τρίτη περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας ανακοινώθηκαν στον κλάδο της ενέργειας, την Τρίτη, με την Baker Hughes, να εξαγοράζεται από την Halliburton σε μία συμφωνία 26.8 δις δολαρίων και με την ταυτόχρονη ανακοίνωση ότι θα απολύσει 7.000 εργαζόμενους.

Παγκοσμίως οι τιμές του αργού, έχουν υποχωρήσει σχεδόν κατά 60 τοις εκατό από τον Ιούνιο φτάνοντας στο εμπόριο στα λιγότερο από 49 δολάρια το βαρέλι, εν μέσω ασθενέστερης αύξησης της ζήτησης και αφότου ο ΟΠΕΚ αποφάσισε τον Νοέμβριο να μην μειώσει την παραγωγή.

Σε συνέντευξη του, στους Financial Times, ο κος Pouyanne, (ο οποίος διορίστηκε στην κορυφαία θέση, την οποία κατέχει, μετά το θάνατο του Christophe de Margerie σε συντριβή αεροπλάνου στη Μόσχα), δήλωσε ότι οι μεγάλες εταιρείες, οι μεγαλύτερες ενεργειακές εταιρείες στον κόσμο, θα μπορούσαν να βγουν «νικητές» από αυτήν τη αναταραχή στην αγορά, επειδή έχουν μεγαλύτερη ευελιξία. για να ανταποκριθούν σε αυτήν και με τη χρήση ισχυρών ισολογισμών θα μπορούσαν να αυξήσουν ακόμη και τον δανεισμό τους, καθώς τα επιτόκια βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

Η Total, όπως είπε, θα πρέπει πρώτα να κάνει βαθύτερες και ταχύτερες περικοπές στις δαπάνες του τρέχοντος έτους. Αυτές θα περιλαμβάνουν περικοπές στην έρευνα και την ανάπτυξη στην περιοχή του Ηνωμένου Βασιλείου, της Βόρειας Θάλασσας, στα πετρελαϊκά πεδία άμμου του Καναδά και σε εκείνα στα κράτη της Δυτικής Αφρικής, όπως η Γκαμπόν και το Κονγκό.

Η ομάδα εξετάζει επίσης την επιβολή σε επίπεδο ομίλου, παγώματος των προσλήψεων για το 2015. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένεται τώρα να μειωθούν κατά 2 έως 3 δισεκατομμύρια δολάρια, από το περσινό σύνολο των 26 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Total είναι η τελευταία από τις μεγάλες εταιρείες, που προχωρεί σε περαιτέρω περικοπές, ώστε να καλύψει τις ταμειακές ροές και την προστασία των μερισματικών της αποδόσεων.

Αλλά και η Conoco Phillips ανακοίνωσε ένα 20 τοις εκατό μείωση των κεφαλαιουχικών δαπανών της, για το 2015, ενώ η BP έχει λάβει τέλος αναδιάρθρωσης 1 δις δολάρια, για να πληρώσει για την απώλεια θέσεων εργασίας, μεταξύ των οποίων 200 ατόμων, που απασχολούνταν στην επιχείρηση της Βόρειας Θάλασσας.

Οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου έχουν καταστήσει σαφές ότι θα ξεπεράσουν πάση θυσία, τις κρίσιμες εξελίξεις στην παραγωγή αργού, συμπεριλαμβανομένων ομάδων όπως η Schlumberger, η οποία την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε τα σχέδιά της να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας.

Παράλληλα οι εντατικές γεωτρήσεις πετρελαίου και η αυξημένη σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο παραγωγή στη Βόρεια Αμερική σύμφωνα με την Baker Hughes, προϊδεάζουν για ακόμη πιο «δύσκολες» συνθήκες, με τη βιομηχανία, να πέφτει στα πρώτα στάδια ύφεσης μία ή δύο φορές κάθε δεκαετία.

Ο κ Pouyanne τόνισε ότι η Total, θα προχωρήσει και με την αναδιάρθρωση της ελλειμματικής σε διυλιστήρια Ευρώπης. «Έχουμε κάποια περιουσιακά στοιχεία, για τα οποία μπορεί να χρειαστεί να κάνετε κάποιες προσπάθειες», είπε χαρακτηριστικά. «μεταξύ των οποίων εκείνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και μερικά, που διαθέτουμε στη Γαλλία».

Ειδικότερα όσον αφορά στη Γαλλία, ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, θα παρουσιαστεί την άνοιξη, αλλά ο κ Pouyanne επιβεβαίωσε ότι «θα περιλαμβάνονται σε αυτό μειώσεις της παραγωγικής ικανότητας στα διυλιστήρια».

«Όταν έχεις ένα πλάνο, το οποίο χάνει περισσότερο από 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, κάτι δεν πάει καλά. Δεν είναι βιώσιμο, έτσι. Και είναι καθήκον μου να βρω λύσεις... Χάνουμε χρήματα και αυτό ούτε λειτουργεί, ούτε μπορεί να συνεχιστεί».