Αυξημένα είναι φέτος τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της διεθνούς ναυτιλιακής ένωσης Baltic and International Maritime Council (BIMCO) για το πρώτο τρίμηνο του 2015

Αυξημένα είναι φέτος τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της διεθνούς ναυτιλιακής ένωσης Baltic and International Maritime Council (BIMCO) για το πρώτο τρίμηνο του 2015.

Η μεγαλύτερη, παγκοσμίως, ναυτιλιακή ένωση του κλάδου ανακοίνωσε ότι τα ναύλα στα Πολύ Μεγάλα Πλοία Μεταφοράς Αργού (Very Large Crude Carriers - VLCC's), που έχουν τονάζ από 200.000 έως 300.000 μετρικούς τόνους, αυξήθηκαν κατά 76% στα 51.000 δολάρια την ημέρα, περίπου, από 29.000 το 2014.

Σημαντική ήταν η αύξηση και σε άλλες κατηγορίες πλοίων, που έχουν μικρότερη χωρητικότητα, όπως στα Suezmaxes (+61% στα 50.000 δολάρια την ημέρα) και τα Aframaxes (+38% στα 40.000 δολάρια).

Σύμφωνα με την BIMCO, η ζήτηση για ναύλωση δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού παρέμεινε ισχυρή το πρώτο φετινό τρίμηνο, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κατά την χειμερινή περίοδο τα ναύλα δεν μειώθηκαν, όπως συνέβη την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο.

Η υψηλή ζήτηση είναι ο ένας βασικός λόγος για την αύξηση των ναύλων. Ο άλλος είναι το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης του στόλου διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.

Στα VLCC's, ο μέσος μηνιαίος ρυθμός αύξησης του στόλου το 2014 ήταν 0,8% σε ετήσια βάση.

Για φέτος, η BIMCO προβλέπει ότι ο παγκόσμιος στόλος θα αυξηθεί κατά 2,2% στο υψηλότερο επίπεδο των τριών τελευταίων ετών.

Εφόσον δεν υπάρχει μεταβολή σε άλλους παράγοντες καθορισμού των τιμών, ο επικεφαλής της BIMCO εκτιμά ότι κατά το 2015 τα κέρδη για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού θα διατηρηθούν σε «υγιή» επίπεδα.