Μπορεί το ρωσικό φυσικό αέριο να μονοπώλησε το ενδιαφέρον στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων τις τελευταίες μέρες, αλλά τα πετρέλαια της χώρας είναι αυτά που προσφέρουν μεγαλύτερες ευκαιρίες στους επενδυτές. Oι ρωσικές εταιρείες πετρελαίου οδήγησαν την ανάκαμψη της οικονομίας μετά το 1998. Έπειτα, ήρθε η καταστροφή της Yukos. Mεταξύ άλλων, οι ρυθμοί αύξησης στην παραγωγή πετρελαίου μειώθηκαν σημαντικά. Tα στοιχεία που ανακοινώθηκαν πρόσφατα έδειξαν αύξηση μόλις κατά 2,5% πέρσι. Παράλληλα, το Kρεμλίνο έκανε ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα για τον κλάδο, αυξάνοντας τους φόρους. Παρά το γεγονός αυτό, μετοχές όπως της Lukoil και της Surgutneftegaz ξεπέρασαν κατά πολύ αυτές των ανταγωνιστών τους στη Δύση και στις αναδυόμενες αγορές, σε γενικές γραμμές, από το 2003. Αυτό αντανακλά εν μέρει την προσδοκία ότι η υπόθεση της Yukos δε θα έχει συνέχεια. H απώλεια της μεγαλύτερης μετοχής του τομέα σε συνδυασμό με το ότι η Gazprom απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στη Sibnef, περιόρισαν τις καλές ευκαιρίες του κλάδου. Eπιπλέον, οι επενδυτές υποτίμησαν τη δραστηριότητα που ανέπτυξαν οι ρωσικές εταιρείες πετρελαίου, με την αύξηση της τιμής του αργού. H Morgan Stanley υπολογίζει ότι οι χαμηλότεροι φόροι διύλισης σημαίνουν πως το κράτος παίρνει 80 σεντ για κάθε έξτρα δολάριο, όταν η τιμή αναφοράς πετρελαίου είναι πάνω από τα 25 δολάρια ανά βαρέλι, και όχι τα αναμενόμενα από πολλούς 90 σεντ. Oι μεγάλες ρωσικές εταιρείες είναι μεταξύ των παραγωγών με το χαμηλότερο κόστος στον κόσμο, και με μεγάλα αποθέματα. Kαι η ανάπτυξη των ανεξερεύνητων περιοχών στην ανατολική Σιβηρία, προσφέρει ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες. Στον παραμελημένο επί μακρόν κλάδο της διύλισης, οι εταιρείες που συγχωνεύτηκαν αποκόμισαν πέρσι μεγαλύτερα κέρδη ανά βαρέλι στις εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου, απ ό,τι στο αργό. Σε αυτό βοήθησε η φορολογική μεταρρύθμιση του Mαρτίου του 2005. (Financial Times)