Ως αντιπολίτευσις, η Νέα Δημοκρατία κατηγορούσε -και ορθώς- τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ ότι άλλαζαν συνεχώς το φορολογικό καθεστώς. Και πράγματι, το ΠΑΣΟΚ άλλαζε διαρκώς τους φορολογικούς νόμους με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι ιδιώτες και οι επιχειρήσεις να προβούν σε οικονομικό προγραμματισμό γιά τα επόμενα έτη. Αυτό είχε τεράστιες επιπτώσεις στην οικονομία. Ήταν από τους βασικούς λόγους γιά τους οποίους απέφευγαν οι ξένοι να επενδύουν στην χώρα μας. Διότι βασική προϋπόθεσις γιά την διενέργεια επενδύσεων σε οποιαδήποτε χώρα είναι να έχη σταθερό φορολογικό καθεστώς. Όταν οι κανόνες αλλάζουν διαρκώς, δημιουργείται αβεβαιότης. Όταν λοιπόν ήλθε στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία, διεκήρυξε -ορθώς και πάλι- ότι το καθεστώς της φορολογικής αβεβαιότητος καταργείται οριστικώς. Και όταν το φθινόπωρο του 2004 έφερε προς ψήφιση στην Βουλή τον φορολογικό νόμο, δεσμεύθηκε γιά την ισχύ των συντελεστών φορολογίας των επιχειρήσεων επί μία ολόκληρη τριετία. Σύμφωνα με τον νόμο εκείνο, οι συντελεστές φορολογίας των κερδών επιχειρήσεων (ΑΕ και ΕΠΕ) διαμορφώθηκαν ως εξής: - Στις ΑΕ: Από 35% το 2004, σε 32% γιά τα κέρδη του 2005, σε 29% για τα κέρδη του 2006 και σε 25% γιά τα κέρδη του 2007. - Στις ΕΠΕ: Από 25% το 2004, σε 24% γιά τα κέρδη του 2005, σε 22% για τα κέρδη του 2006 και σε 20% γιά τα κέρδη του 2007. Ο επιχειρηματικός κόσμος περίμενε πιό γενναία μείωση των συντελεστών. Όμως η Κυβέρνησις αντέτεινε ότι τουλάχιστον ετίθετο σταθερό φορολογικό πλαίσιο. Η μείωσις των συντελεστών θα γινόταν σταδιακά εντός μιάς τριετίας, αλλά οι επιχειρήσεις θα ήξεραν εκ των προτέρων τους συντελεστές ώστε να προγραμματίσουν την πορεία τους. Προχθές εν τούτοις, ο υπουργός Οικονομίας κατέθεσε στην Βουλή τροπολογία με την οποία αυξάνεται η προκαταβολή φόρου των ΑΕ, ΕΠΕ και λοιπών νομικών προσώπων από 55% σε 65%, ενώ γιά τις τράπεζες αυξάνεται από 60% σε 80%. Οι δε επιβαρύνσεις αυτές θα ισχύσουν αναδρομικώς γιά τα κέρδη της χρήσεως του 2005! Στην αιτιολογική έκθεση προβάλλονται τα εξής επιχειρήματα: Α. "Η αύξηση αυτή κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να εξομαλυνθεί η διαφορά που υπάρχει μεταξύ των νομικών προσώπων και των μισθωτών, δεδομένου ότι κατά τη διάρκεια απόκτησης των εισοδημάτων από τους τελευταίους, ενεργείται παρακράτηση φόρου από τον εργοδότη στο συνολικό ποσό των εισοδημάτων (μισθούς), το οποίο ουσιαστικά αποτελεί προκαταβολή". Το επιχείρημα αυτό ίσως να ευσταθούσε στο παρελθόν, όταν ο πληθωρισμός ήταν της τάξεως του 15-20% ετησίως και το κόστος χρήματος γιά τις επιχειρήσεις ήταν 25-30% ετησίως. Όμως το να λέγεται σήμερα, που ο πληθωρισμός είναι 3,5% ετησίως, ότι η προκαταβολή πρέπει να είναι 65% ή 80% του φόρου, επειδή ο φόρος καταβάλλεται μετά την λήξη της χρήσεως, είναι τουλάχιστον κωμικό. Β. "Ανάλογο αυξημένο ποσό προκαταβολής φόρου εισοδήματος καταβάλλεται και από τα νομικά πρόσωπα που έχουν την έδρα τους σε άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης". Ως προς αυτό το επιχείρημα, προτού συγκρίνη το Υπουργείο το ποσοστό προκαταβολής του φόρου με άλλα ευρωπαϊκά κράτη, καλό θα ήταν να συγκρίνη τον ίδιο τον φόρο. Στην Ιρλανδία λ.χ., είναι 12,5%! Με την τροπολογία αυτήν, η Κυβέρνησις ουσιαστικώς παίρνει πίσω την μείωση του φόρου των επιχειρήσεων. Γιά τις ΑΕ, η τροπολογία επενεργεί ως εξής: - Πέρυσι, γιά κάθε 100 ευρώ κέρδη επλήρωσαν φόρο 35 ευρώ και προκαταβολή φόρου 19,25 ευρώ. Δηλαδή σύνολο 54,25 ευρώ. - Εφέτος, γιά κάθε 100 ευρώ κέρδη θα πληρώσουν φόρο 32 ευρώ και προκαταβολή φόρου 20,80 ευρώ. Δηλαδή σύνολο 52,80 ευρώ. Για τις ΕΠΕ, υπάρχει τελικώς επιβάρυνσις: - Πέρυσι, γιά κάθε 100 ευρώ κέρδη επλήρωσαν φόρο 25 ευρώ και προκαταβολή φόρου 13,75 ευρώ. Δηλαδή σύνολο 38,75 ευρώ. - Εφέτος, γιά κάθε 100 ευρώ κέρδη θα πληρώσουν φόρο 24 ευρώ και προκαταβολή φόρου 15,60 ευρώ. Δηλαδή σύνολο 39,60 ευρώ. Όσα λοιπόν έλεγε η Νέα Δημοκρατία ως αντιπολίτευσις κατά των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, ισχύουν τώρα και γιά την ίδια. Δυστυχώς, αυτή είναι η αλήθεια... (Εστία)