Τα προνόμια χιλιάδων ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων οχημάτων, οι οποίοι μέχρι πρότινος είχαν ελευθέρας από τα τέλη κυκλοφορίας, φαίνεται πως "ξηλώνει" η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Οικονομικών, τα dieslοκίνητα
Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά, που εκλύουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια
διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, θα επιβαρύνονται από το 2016 με
τέλη κυκλοφορίας, θέτοντας στο στόχαστρο περίπου 150.000 ιδιοκτήτες, που
την τελευταία πενταετία αγόρασαν τα συγκεκριμένα μοντέλα.
Την
ίδια στιγμή, πρόσθετες επιβαρύνσεις, κυμαινόμενες από 30 ευρώ έως και
200 ευρώ, σχεδιάζει να επιβάλει η κυβέρνηση σε χιλιάδες φορολογούμενους,
οι οποίοι κατέχουν υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, καθώς,
επίσης, και βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με
κινητήρες άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών.
«Στροφή» στα πετρελαιοκίνητα
Από
τον Νοέμβριο του 2011, οπότε και ήρθη η απαγόρευση της
πετρελαιοκίνησης, ολοένα και περισσότεροι Ελληνες στράφηκαν σταδιακά στο
diesel. Τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων
(ΣΕΑΑ), τα οποία παρουσιάζει ο Ελεύθερος Τύπος, είναι ενδεικτικά της
αλλαγής που επήλθε στις αγοραστικές συνήθειες των εγχώριων καταναλωτών,
προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά εις βάρος των βενζινοκίνητων
οχημάτων. Πιο αναλυτικά, ενώ το 2011 οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων
έως 1.600 κυβικά υπολείπονταν κατά πολύ σε σχέση με αυτές των
βενζινοκίνητων (7.349 έναντι 80.986) το 2012 «άγγιξαν» τις 20.877 έναντι
32.540 των βενζινοκίνητων. Το 2013, δε, οι νέες ταξινομήσεις των
dieselοκίνητων Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά ξεπέρασαν αυτές των βενζινοκίνητων
(31.004 έναντι 23.293), τάση η οποία συνεχίζεται έως σήμερα. Τους
πρώτους εννέα μήνες του 2015 φέρεται να έχουν κυκλοφορήσει στους
ελληνικούς δρόμους περισσότερα από 33.000 πετρελαιοκίνητα οχήματα 1.600
κυβικών, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε
κατά τι τα 20.000 Ι.Χ.
Παρόμοια είναι η εικόνα και στα αυτοκίνητα
μεγαλύτερης κατηγορίας έως 2.000 κυβικά. Από 1.468 ταξινομήσεις
πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. το 2011 έφτασαν το εννεάμηνο του 2015 τις 1.837,
σε αντίθεση με τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων που από 5.389 το 2011
έπεσαν στις μόλις 457 εφέτος.
Τέλος, στις κατηγορίες άνω των 2.000
κυβικών τα πετρελαιοκίνητα πήραν γρηγορότερα... κεφάλι έναντι των
βενζινοκίνητων. Συγκεκριμένα, το 2012 ταξινομήθηκαν 39 dieselοκίνητα
περισσότερα (203 έναντι 164) και σήμερα 203 (260 πετρελαιοκίνητα έναντι
57 βενζινοκίνητα). Σημειώνεται ότι πριν από πέντε χρόνια οι πωλήσεις
συνολικά των επιβατικών αυτοκινήτων υπολογίζονταν σε 974.179, όταν
σήμερα δεν ξεπερνούν τις 431.417, απόρροια της οικονομικής κρίσης, η
οποία μετέτρεψε το αυτοκίνητο σε είδος πολυτελείας.
(πηγή: εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος")