Πολυχρονίου (ΔΕΠΑ): Μεγάλες Δυνατότητες για την Ανάπτυξη του LNG Μικρής Κλίμακας στην Ελλάδα

Πολυχρονίου (ΔΕΠΑ): Μεγάλες Δυνατότητες για την Ανάπτυξη του  LNG Μικρής Κλίμακας στην Ελλάδα
energia.gr
Πεμ, 5 Νοεμβρίου 2015 - 14:57
Οι δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (small scale LNG) στην Ελλάδα είναι μεγάλες, υπογράμμισε ο Διευθυντής Εταιρικής και Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ κ. Γιώργος Πολυχρονίου, μιλώντας την Πέμπτη στη δεύτερη ημέρα των εργασιών του αναπτυξιακού φόρουμ «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», που διοργανώνει η επενδυτική πρωτοβουλία A-Energy Investments στο ξενοδοχείο Divani Caravel
Οι δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (small scale LNG) στην Ελλάδα είναι μεγάλες, υπογράμμισε ο Διευθυντής Εταιρικής και Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ κ. Γιώργος Πολυχρονίου, μιλώντας την Πέμπτη στη δεύτερη ημέρα των εργασιών του αναπτυξιακού φόρουμ «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ», που διοργανώνει η επενδυτική πρωτοβουλία A-Energy Investments στο ξενοδοχείο Divani Caravel.

Ειδικότερα, κατά την ομιλία του στο πάνελ με θέμα «Πράσινη Ναυτιλία, LNG και Ανταγωνιστικότητα», ο κ. Πολυχρονίου τόνισε ότι η ΔΕΠΑ έχει εντάξει το small scale LNG στο επιχειρησιακό της σχέδιο για χρήσεις άμεσα εφαρμόσιμες, στην τροφοδοσία περιοχών εκτός δικτύου, όπως είναι τα νησιά και η Δυτική Ελλάδα.

Όπως επισήμανε, η τάση που υπάρχει πλέον διεθνώς είναι η χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου σε μικρή κλίμακα. Αυτή η μορφή εφοδιαστικής αλυσίδας, επισήμανε, είναι απαραίτητη για τη ναυτιλία.

Αγορές-κλειδιά για το small scale LNG εκτός από τη ναυτιλία, είναι οι οδικές μεταφορές, καθώς και συμβατικές χρήσεις όπως η θέρμανση, η ηλεκτροπαραγωγή κ.τλ. σε περιοχές μακριά από το υφιστάμενο δίκτυο.

Η ΔΕΠΑ, τόνισε ο κ. Πολυχρονίου, ενδιαφέρεται πολύ για την ανάπτυξη της αγοράς LNG και προσέθεσε ότι προϋποθέσεις γι' αυτό αποτελούν η ικανοποίηση των εύλογων επιθυμιών στην προσφορά και τη ζήτηση. Από την πλευρά της προσφοράς χρειάζεται η ασφάλεια εφοδιασμού και ο καλός σχεδιασμός της εφοδιαστικής αλυσίδας που θα ικανοποιήσει αρκετές συμβατικές χρήσεις, ώστε να εξασφαλισθεί η ανταγωνιστικότητα της τελικής τιμής.

Χρειάζονται ακόμα, σημείωσε, κατάλληλα εργαλεία χρηματοδότησης για ναυπήγηση νέων πλοίων ή τη μετασκευή υφιστάμενων.

Οι συνέργειες, κατέληξε, είναι η μοναδική λύση για να υπάρξει ανταγωνιστική τροφοδοσία, χαμηλότερο κόστος εφοδιασμού και ανταγωνιστική τιμή.