Μιλώντας κατά τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου«ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Divani Caravel, από την επενδυτική πρωτοβουλία Α-Energy Investments, ο Επιστημονικός Συνεργάτης του προγράμματος Archipelago-LNG, κ. Κωνσταντίνος Σφετσιώρης, αναφέρθηκε εκτενώς στο πρόγραμμα, λέγοντας ότι εστιάζει στην περιοχή του Νότιου Αιγαίου και εξετάζει το τεχνικό και οικονομικό πλαίσιο για τη χρήση του LNG στη ναυτιλία. Συνολικά, αξιολογούνται εννέα λιμάνια

Μιλώντας κατά τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου«ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που πραγματοποιείται στο ξενοδοχείο Divani Caravel, από την επενδυτική πρωτοβουλία Α-Energy Investments, ο Επιστημονικός Συνεργάτης του προγράμματος Archipelago-LNG, κ. Κωνσταντίνος Σφετσιώρης, αναφέρθηκε εκτενώς στο πρόγραμμα, λέγοντας ότι εστιάζει στην περιοχή του Νότιου Αιγαίου και εξετάζει το τεχνικό και οικονομικό πλαίσιο για τη χρήση του LNG στη ναυτιλία. Συνολικά, αξιολογούνται εννέα λιμάνια.

Από την πλευρά, ο Συνεργάτης της Διεύθυνσης Στρατηγικής της ΔΕΠΑ, κ. Γιώργος Αλεξανδρής, μίλησε για την εξέλιξη και προοπτική του προγράμματος Poseidon-Med II. Πρόκειται για ένα πολυετές πρόγραμμα (στο οποίο «συγχωνεύονται» το Poseidon Med I και το Archipelago), για το οποίο η διαδικασία υπογραφής της σχετικής σύμβασης εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ως τα τέλη του έτους.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τρεις χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος) και αφορά σε έξι λιμάνι (Πειραιάς, Ηράκλειο, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Βενετία και Λεμεσός). Στο επίκεντρο του προγράμματος είναι η τροφοδοσία και η κατανάλωση LNG. Ο πιθανότερος τρόπος τροφοδοσίας με LNG εκτιμάται ότι θα πιθανότατα από πλοίο σε πλοίο, ενώ οι σχετικές εγκαταστάσεις είναι πιο πιθανό τελικώς να κατασκευασθούν στα λιμάνια που υπάρχει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων (όπως είναι για παράδειγμα ο Πειραιάς και το Ηράκλειο).

 

Αλλά και ο Διευθυντής Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ κ. Γιώργος Πολυχρονίου, υπογράμμισε ότι οι δυνατότητες ανάπτυξης της αγοράς μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (small scale LNG) στην Ελλάδα είναι μεγάλες και προσέθεσε ότι γι' αυτό το λόγο η ΔΕΠΑ το έχει εντάξει στο επιχειρησιακό της σχέδιο για χρήσεις άμεσα εφαρμόσιμες, στην τροφοδοσία περιοχών εκτός δικτύου, όπως είναι τα νησιά και η Δυτική Ελλάδα.

 

Επίσης, ο κ. Γιώργος Τεριακίδης, Προϊστάμενος Εξυπηρέτησης του Περιφερειακού Γραφείου Ανατολικής Μεσογείου, Μαύρης και Κασπίας Θάλλασας του Νηογνώμονα DNV-GL. Ο κ. Τεριακίδης αναφέρθηκε κατ' αρχάς στην κοινοτική οδηγία, σύμφωνα με την οποία η περιεκτικτότητα των καυσίμων της ναυτιλίας σε θείο πρέπει ως το 2020 να είναι έως 0,5%.

Παγκοσμίως, σήμερα υπάρχουν 70 πλοία με κύριο καύσιμο το ΥΦΑ, ενώ υπό παραγγελία ή κατασκευή είναι 79, εκ των οποίων τα 52 για ευρωπαϊκές εταιρείες και τα περισσότερα από τα υπόλοιπα για αμερικανικές.

Ο κ. Τεριακίδης σημείωσε, τέλος, ότι η ανάπτυξη της χρήσης LNG στη ναυτιλία θα είναι σταδιακή, καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, χρειάζεται υπομονή.


Το συνέδριο «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» οργανώνεται με τη συνεργασία της Eυρωπαϊκής Επιτροπής (Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και DG Εnergy), τη συμμετοχή του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των συναρμόδιων υπουργείων, δημόσιων φορέων, του ιδιωτικού τομέα, της Αυτοδιοίκησης και της αγοράς (επιχειρηματικοί-βιομηχανικοί, ναυτιλιακοί φορείς κλπ). Επιστημονικός εταίρος του συνεδρίου είναι το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Α rchipelago LNG.