Φορτώνεται δε από τις 14 δεξαμενές της εν λόγω αγοράς, που είναι διάσπαρτες στις ανατολικές ακτές της Κίνας. Από τα αντίστοιχα λιμάνια αυτά τα φορτία μεταφέρονται με αποδέκτες διεθνείς αγοραστές, οι οποίοι σε άλλη περίπτωση θα είχαν εφοδιαστεί τις εν λόγω προμήθειες από πετρελαιοπαραγωγούς χώρες της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Παρά το γεγονός πως η Κίνα σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τη Σαουδική Αραβία και άλλες χώρες σαν κι αυτήν, το ότι εκρέει πετρέλαιο από μία χώρα η οποία είναι και η μεγαλύτερη εισαγωγέας του, δείχνει πόσο ευπαθής είναι η ανάκαμψή του.
Η Κίνα αποδύθηκε σε μαζικές αγορές για να αποκαταστήσει τα αποθέματά της με φθηνό πετρέλαιο, συμβάλλοντας στο να διπλασιασθούν οι τιμές του από τα επίπεδα ναδίρ του Απριλίου. Τώρα οι αγορές αυτές επιβραδύνονται και μέρος από τα αποθέματα, που ήδη έχουν συγκεντρωθεί, διοχετεύεται στην αγορά, ακριβώς τη στιγμή που ο ΟΠΕΚ και οι σύμμαχοί του ετοιμάζονται να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Το πετρέλαιο, το οποίο φυλάσσεται στις 14 δεξαμενές αποθήκευσης για λογαριασμό της προθεσμιακής αγοράς της Σαγκάης, ανερχόταν στα μέσα Ιουλίου στα 39 εκατομμύρια βαρέλια. Αυτό σημαίνει ότι ήταν δεκαπλάσια ποσότητα από τις 20 Απριλίου και πως με τη διόγκωση των αποθεμάτων η τιμή του εμπορεύματος εξασθενεί. Καθίσταται, λοιπόν, δελεαστικό για τους επενδυτές των προθεσμιακών συμβολαίων, οι οποίοι το αγοράζουν, το παραλαμβάνουν κανονικά με τη λήξη της προθεσμίας και το πωλούν σε γειτονικά διυλιστήρια. Οι πληροφορίες προέρχονται από αναλυτές και συναλλασσόμενους, οι οποίοι έλαβαν μέρος σε έρευνα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg.
Δύο διυλιστήρια της Νοτίου Κορέας αγόρασαν έκαστο 500.000 βαρέλια αργού του Ομάν από τις αποθήκες στην Κίνα, ενώ το ένα από τα φορτία ήδη απέπλευσε από το λιμάνι Ντονγκτζιακού με κατεύθυνση τη Γιεόσου. Bέβαια, η προθεσμιακή αγορά της Σαγκάης (ΙΝΕ), όταν εγκαινίασε τα προθεσμιακά της συμβόλαια τα εκπεφρασμένα σε γουάν τον Μάρτιο του 2018, δεν έτρεφε τη φιλοδοξία να αναδειχθεί σε περιφερειακό προμηθευτή. Στόχος της ήταν κυρίως να προωθήσει το εθνικό κινεζικό νόμισμα, αλλά και να δημιουργήσει μία τιμή-σημείο αναφοράς σχετικά με το χαμηλότερης ποιότητας αργό που τελούσε σε χρήση από τα δικά της διυλιστήρια.
Και ενώ η ζήτηση για «μαύρο χρυσό» εξασθένησε διαρκούσης της πανδημίας, οι συναλλασσόμενοι και επενδυτές αναζητούν μία οποιαδήποτε εναλλακτική τοποθεσία, ώστε να μπορέσουν να τοποθετήσουν εκεί τα ανεπιθύμητα βαρέλια. Κατά τους πρώτους έξι μήνες του χρόνου αυτού παραδόθηκαν από διάφορους παραγωγούς 27 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και τοποθετήθηκαν στις αποθήκες της αγοράς της Σαγκάης, σύμφωνα με δήλωση της τελευταίας. Εάν κάνουμε μία σύγκριση, η εν λόγω ποσότητα αντιστοιχεί στο 57% όλων των προμηθειών από την έναρξη της δραστηριότητας στην ΙΝΕ το 2018 με τα προθεσμιακά συμβόλαια σε γουάν.
Σχεδόν το 40% των νέων προμηθειών, όπως επισημαίνει η προθεσμιακή αγορά πετρελαίου της Σαγκάης, χρησιμοποιείται ως αντιστάθμιση επενδυτικού κινδύνου. Εν κατακλείδι, αναφέρεται ότι ο βρετανικός πετρελαϊκός όμιλος της ΒΡ ήταν ο πρώτος ανάμεσα στους μεγάλους του κλάδου, που εφοδίασαν με αργό την αποθήκη της ΙΝΕ στην περιοχή Βάιφανγκ, η οποία ανήκει στην κινεζική εταιρεία πετρελαίου και χημικών Sinochem Hongrun.
(Από την Καθημερινή)