Σε συνέχεια του άρθρου μας (16/03- βλ.
εδώ) για τη μείωση
του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική, παρατηρούμε ότι ακόμη πιο αξιοσημείωτη είναι
η υποχώρηση του ποσοστού της Επιχείρησης στη βιομηχανική και εμπορική χρήση
χαμηλής και μέσης τάσης. Ειδικότερα, όπως δείχνουν τα επικαιροποιημένα στοιχεία
του ΛΑΓΗΕ, σε ετήσια βάση (Φεβρουάριος 2015 – Φεβρουάριος 2016), η ΔΕΗ έχει
απωλέσει 7.21% του μεριδίου της στην εν λόγω αγορά, ενώ, αντίθετα, οι
εναλλακτικοί πάροχοι εμφανίζουν αλματώδη αύξηση που για κάποιους από αυτούς
φτάνει μέχρι και το 283,33%.
Έτσι, από τις αρχές του προηγούμενου έτους (Φεβρουάριος
2015) μέχρι και τις αρχές του 2016 (Φεβρουάριος 2016), οι εναλλακτικοί πάροχοι
στην ελληνική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος συνεχίζουν τις προσπάθειές τους
προκειμένου να διευρύνουν το πελατολόγιο τους, αλλά και το μερίδιο αγοράς σε
σχέση με τον κυρίαρχο παίκτη, τη ΔΕΗ. Οι ενέργειές τους φαίνεται ότι είναι
αποτελεσματικές, καθώς παρατηρείται μία σημαντική πτώση στο ποσοστό συμμετοχής
της ΔΕΗ στη βιομηχανική και εμπορική αγορά χαμηλής και μέσης τάσης σε ετήσια
βάση το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όπως απεικονίζει το ακόλουθο διάγραμμα, παρά την
αύξηση του μεριδίου της τους τελευταίους 3 μήνες (Νοέμβριος 2015-Ιανουάριος
2016):
Σύμφωνα με τα στοιχεία του μηνιαίου δελτίου συστήματος
συναλλαγών ΗΕΠ του ΛΑΓΗΕ μηνός Φεβρουαρίου 2016 (βλ.
εδώ), το μερίδιο αγοράς
της ΔΕΗ διαμορφώθηκε σε 81,08%, μειωμένο κατά 3,37% σε σχέση με τον Ιανουάριο
2016, αλλά σημαντικά μειωμένο κατά 7,21% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του προηγούμενου
έτους.
Εκτός της ΔΕΗ, στην ελληνική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος συμμετέχουν
7 ακόμα πάροχοι. Οι εταιρείες ΗΡΩΝ,
Elpedison
και
Protergia, πουδιαθέτουν μερίδια
αγοράς 1,93%, 1,74% και 1,38% αντίστοιχα στη βιομηχανική και εμπορική χρήση χαμηλής
και μέσης τάσης, αύξησαν σε μεγάλο βαθμό τα μερίδιά τους σε ετήσια βάση (63,56%,
93,33% και 283,33% αντίστοιχα). Παρομοίως, η εταιρεία
Green,που κατέχει μερίδιο αγοράς 0,33%,
η
NRG
(0,46%),
Watt&
Volt και
Volterra (καθεμία από τις δύο
τελευταίες κατέχει 0,31%), σημείωσαν επίσης σημαντική
αύξηση των μεριδίων τους ετησίως στην συγκεκριμένη αγορά (17,86%, 283,33%,
63.16% και 106,67% αντίστοιχα). Επομένως, οι πάροχοι, εκτός ΔΕΗ, βλέπουν τα
μερίδιά τους να ενισχύονται και αυτό τους κάνει να αισιοδοξούν για τη
διαμόρφωση μιας λιγότερο μονοπωλιακής αγοράς. Την τάση αυτή επιβεβαιώνει και η πρόσφατη
δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ, κ. Μανώλη Παναγιωτάκη, ο
οποίος τόνισε ότι «το 20% των καταναλωτών εμπορικής και βιομηχανικής χρήσης
μέσης και χαμηλής τάσης έχει ήδη μετακινηθεί από τη ΔΕΗ προς τους ιδιώτες
παρόχους». Η συγκεκριμένη αγορά αποτελεί την πιο κερδοφόρα κατηγορία τιμολογίων
και έχει αναδειχθεί σε πεδίο σύγκρουσης μεταξύ όλων των παρόχων – τόσο της ΔΕΗ όσο
και των υπολοίπων.
Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει τα
μερίδια αγοράς των συμμετεχόντων στην βιομηχανική και εμπορική χρήση μέσης και
χαμηλής τάσης, όπως διαμορφώθηκαν τον Φεβρουάριο 2016, και την ποσοστιαία
διαφορά τους σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, αλλά και σε ετήσια βάση: