Με όνειρο θερινής νύχτας μοιάζει αυτή τη στιγμή ο στόχος που έθεσε τον Μαϊο του 2010, κατά την παρουσίαση του Εθνικού προγράμματος ηλεκτροκίνησης, η Angela Merkel. H Καγκελάριος της Γερμανίας είχε ανακοινώσει τότε πως στόχος μέχρι το 2020 είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα

Με όνειρο θερινής νύχτας μοιάζει αυτή τη στιγμή ο στόχος που έθεσε τον Μαϊο του 2010, κατά την παρουσίαση του Εθνικού προγράμματος ηλεκτροκίνησης, η Angela Merkel. H Καγκελάριος της Γερμανίας είχε ανακοινώσει τότε πως στόχος μέχρι το 2020 είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα.

Μπορεί η Γερμανία να οδηγεί τις εξελίξεις στο χώρο της αυτοκίνησης, διαθέτοντας από τις ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες και όντας μια από τις κορυφαίες αγορές σε παγκόσμια κλίμακα, ωστόσο το κομμάτι των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί ανοιχτή πληγή, καθώς οι πωλήσεις είναι ιδιαίτερα χαμηλές.

Αποτελεί κατά κάποιο τρόπο πλήγμα στο γόητρο των Γερμανών το γεγονός ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων δεν ξεπερνούν σε ετήσια βάση το 0,3% των συνολικών πωλήσεων.

« Είναι πολλά που πρέπει να κάνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά η Merkel κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη στο Βερολίνο. « Βλέπουμε ότι χρειάζεται να δώσουμε επιπλέον επιχορηγήσεις. Πρέπει να συζητήσουμε σχετικά με τις κυβερνήσεις των (ομόσπονδων) κρατών».

Πέρα από τα κίνητρα και τις φοροελαφρύνσεις που θα πρέπει να δώσει το κράτος σε ιδιώτες και επιχειρήσεις, η Καγκελάριος πιέζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς σε αυτό το κομμάτι τα ηνία βρίσκονται σε άλλα χέρια (Γάλλοι, Ιάπωνες, αλλά και οι ΗΠΑ έχουν τον πρώτο λόγο).

«Βρισκόμαστε πολύ μακριά από το στόχο μας που είναι να κάνουμε τη Γερμανία την πρώτη αγορά για την ηλεκτροκίνηση. Η Κυβέρνηση χρειάζεται να δράσει ώστε να αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον, προσφέροντας φοροελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», τόνισε ο πρόεδρος του Γερμανικού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (VDA), Matthias Wissmann.

Τα μέτρα που ανακοίνωσε τον περασμένο Αύγουστο η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση και που θα τεθούν σε ισχύ από τον ερχόμενο Φεβρουάριο δεν περιλαμβάνουν επιδοτήσεις όπως για παράδειγμα συμβαίνει στη Γαλλία (επιδοτεί με 6.300 ευρώ την αγορά αυτοκινήτων με πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων), αλλά κάποια πλεονεκτήματα που θα έχουν όσοι αποφασίσουν να αγοράσουν αυτοκίνητα αμιγώς ηλεκτρικά, με μπαταρίες ή με κυψέλες καυσίμου.

Κάποια από αυτά είναι η ελεύθερη κυκλοφορία των εν λόγω οχημάτων στις λεωφορειολωρίδες, δωρεάν πάρκινγκ, αλλά και "ρεζερβέ" θέση πάρκινγκ στα σημεία φόρτισης. Οι εν λόγω παροχές ισχύουν για τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, των οποίων οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 50γρ/χλμ. αλλά και για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία που ξεπερνά τα 30 χλμ. Το όριο αυτό θα αυξηθεί στα 40 χλμ από το 2018.

Στατιστικά στοιχεία

Στη Γερμανία των σχεδόν 81 εκ. κατοίκων, ο αριθμός των δηλωμένων επιβατικών ήταν στα 43.851.230 στις αρχές του 2014, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Από αυτά, τα 29.956.296 είναι βενζινοκίνητα, τα 13.215.190 diesel, ενώ τα υβριδικά ανέρχονται σε 85.575.

Φέτος, στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου, έχουν πωληθεί στη γερμανική αγορά συνολικά 2.556.991 καινούργια αυτοκίνητα.

Σε ό,τι αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μέχρι τις αρχές του τρέχοντoς έτους, είχαν δηλωθεί συνολικά 12.156 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία, εκ των οποίων τα 6.051 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το 2013.

Φέτος, πριν βγει η χρονιά, οι πωλήσεις παρουσιάζουν σημαντική αύξηση, ωστόσο ο αριθμός παραμένει ιδιαίτερα μικρός αν αναλογιστούμε την αγοραστική δύναμη και την οικονομία της χώρας.

Βάσει επίσημων στοιχείων, από την αρχή του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο οι πωλήσεις καινούργιων ηλεκτρικών ανέρχονται σε 6.888 μονάδες, με τη μερίδα του λέοντος να ανήκει στο BMW i3 (με 1.378 ταξινομήσεις) και τα Volkswagen e-Up! (884) - Smart ED (645) να ακολουθούν. Από το 2010 έως και το 2014 το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό της γερμανικής αγοράς είναι το smart ED με 3.959 ταξινομήσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία του VDA, 17 είναι τα ηλεκτρικά μοντέλα των γερμανικών εργοστασίων που θα διατίθενται προς πώληση μέχρι το τέλος της χρονιάς, ενώ άλλα 12 θα κυκλοφορήσουν το 2015.

Στη Γερμανία υπάρχουν συνολικά 4.800 σταθμοί φόρτισης, ενώ άλλοι 400 σταθμοί αναμένεται να δημιουργηθούν σε αυτοκινητόδρομους και σε σημεία ξεκούρασης, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Alexander Dobrindt.

Σε παγκόσμια κλίμακα, η μεγαλύτερη αγορά plug-in ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αυτή των ΗΠΑ καθώς σύμφωνα με επίσημα στοιχεία πωλήσεων, από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Νοέμβριο του 2014 έχουν πωληθεί συνολικά 106.824 καινούργια οχήματα. Στο ίδιο διάστημα, οι παγκόσμιες πωλήσεις plug-in ηλεκτρικών, ανέρχονται σε 256.377.

Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στις ΗΠΑ είναι το Nissan Leaf με 27.098 ταξινομήσεις μέχρι στιγμής (2014). Ακολουθούν το Chvrolet Volt (17.315) και το Tesla Model S (13.800).

( www. caranddriver. gr)