Η Εξεταστική Επιτροπή του Eυρωπαϊκού Kοινοβουλίου για τις εκπομπές στην αυτοκινητοβιομηχανία, που συστάθηκε μετά τις αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της Volkswagen, έχει πλέον, έπειτα από τις ακροάσεις που πραγματοποίησε, σαφέστερη εικόνα για το πώς οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων ήταν σε θέση να ισχυρίζονται ότι τα αυτοκίνητά τους εξέπεμπαν λιγότερους ρύπους απ' ότι στην πραγματικότητα

Η Εξεταστική Επιτροπή του Eυρωπαϊκού Kοινοβουλίου (ΕΚ) για τις εκπομπές στην αυτοκινητοβιομηχανία, που συστάθηκε μετά τις αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της Volkswagen, έχει πλέον, έπειτα από τις ακροάσεις που πραγματοποίησε, σαφέστερη εικόνα για το πώς οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων ήταν σε θέση να ισχυρίζονται ότι τα αυτοκίνητά τους εξέπεμπαν λιγότερους ρύπους απ' ότι στην πραγματικότητα. 

Στο τηλεοπτικό δίκτυο του Ευρωκοινοβουλίου μίλησαν για το ζήτημα οι εισηγητές του ΕΚ Gerben-Jan Gerbrandy (Φιλελεύθεροι, Ολλανδία) και Pablo Zalba Bidegain (Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, Ισπανία).

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι είτε ανίκανη είτε απρόθυμη να αναλάβει δράση κατά του αυξανόμενου χάσματος μεταξύ των εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες και των δοκιμών. Ταυτόχρονα τα κράτη μέλη δεν ενδιαφέρονται πολύ για την αυστηρή εφαρμογή και την επιβολή της νομοθεσίας», δήλωσε ο ευρωβουλευτής και εισηγητής για το ζήτημα των εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία Gerben-Jan Gerbrandy (Φιλελεύθεροι, Ολλανδία).

Ο Pablo Zalba Bidegain (ΕΛΚ, Ισπανία) με τη σειρά του δήλωσε ότι «προφανώς κανείς δεν ήξερε ή υποψιαζόταν κάτι, μέχρι την στιγμή που η Volkswagen παραδέχτηκε ότι χρησιμοποιούσε αυτές τις συσκευές. Από την άλλη, όλοι γνώριζαν ότι υπήρχαν αποκλίσεις. Πιστεύω ότι αυτή η κρίση θα είναι μια ευκαιρία να βελτιωθεί η κατάσταση».