Τα σχέδια συνεργασίας
της Daimler με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα καμφθούν λόγω της
έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με εικαζόμενες πρακτικές κατά
του ανταγωνισμού μεταξύ των γερμανικών βιομηχανιών αυτοκινήτου, δήλωσε
σήμερα ο διευθύνων σύμβουλός της Ντίτερ Ζέτσε.
Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ανέφερε την Παρασκευή ότι οι
γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Daimler, BMW, VW, Porsche και Audi
πραγματοποιούσαν συναντήσεις με στόχο να συνεννοηθούν για τους
προμηθευτές, τις τιμές και τις προδιαγραφές εις βάρος των ξένων
αυτοκινητοβιομηχανιών.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε το Σάββατο ότι διενεργεί έρευνα. Οι
εταιρίες που βρίσκονται ένοχες για παραβίαση των κανόνων της ΕΕ για το
καρτέλ βρίσκονται αντιμέτωπες με πρόστιμα που ανέρχονται ακόμα και στο
10% του παγκόσμιου τζίρου τους.
Ερωτηθείς εάν τέτοιου είδους εικασίες θα έχουν συνέπειες στις
συμφωνίες συνεργασίας, όπως η συμφωνία προμήθειας με την BMW, ο Ζέτσε
δήλωσε: «Από τη στιγμή που προφανώς λειτουργούμε στο πλαίσιο του νόμου,
καμία». Σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους για τα αποτελέσματα του
δεύτερου τριμήνου, ο Ζέτσε αρνήθηκε να σχολιάσει εάν υπήρξε συνεννόηση
μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Μας έχουν συμβουλεύσει να μην συμμετέχουμε σε εικασίες», δήλωσε ο
Ζέτσε, προσθέτοντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει ακόμα εκκινήσει
επίσημες διαδικασίες σε βάρος της Daimler.
Τα εποπτικά συμβούλια της Daimler και της Volkswagen θα συνεδριάσουν
σήμερα για να συζητήσουν τις εικασίες αυτές, δήλωσαν χθες στο Reuters
πηγές με γνώση του θέματος.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο, και όχι για καλούς λόγους», δήλωσε ο Ζέτσε.
Τα αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου που ανακοινώθηκαν έδειξαν ότι η
μονάδα πολυτελών οχημάτων είχε τις καλύτερες επιδόσεις, βοηθώντας να
αυξηθούν τα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη της εταιρίας κατά 15%, οριακά
χαμηλότερα των προβλέψεων των αναλυτών.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) της Daimler αυξήθηκαν
στα 3,74 δισεκ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, κάτω από τη μέση πρόβλεψη των
αναλυτών σε έρευνα του Reuters για 3,81 δισεκ. ευρώ.