Ξεκινούν αύριο Τρίτη οι εργασίες για την κατασκευή του
τελευταίου σταθμού τηε βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, του σταθμού
Βενιζέλου. Οι πρώτες εργασίες που θα εκτελεστούν αφορούν τη δημιουργία των
απαραίτητων εργοταξιακών χώρων και τις παρακάμψεις των δικτύων των οργανισμών
κοινής ωφελείας βόρεια της οδού Εγνατίας και νότια, στην πλατεία Καπνεργάτη.
Παράλληλα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της
εταιρείας, θα ξεκινήσει η κατασκευή της αντιστήριξης, με μικροπασσάλους, για τη
δημιουργία των φρεατίων εξαερισμού εντός του σταθμού και θα ακολουθήσει η
επίχωση του αρχαιολογικού χώρου για την προστασία των αρχαιοτήτων και η
κατασκευή της πλάκας οροφής του σταθμού.
«Η Εγνατία Οδός ούτε θα κλείσει, ούτε θα μονοδρομηθεί»
δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, στον ραδιοφωνικό σταθμό
του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm», με
αφορμή την έναρξη των εργασιών κατασκευής του μετρό στον σταθμό Βενιζέλου.
«Η Εγνατία Οδός, με χειρουργικές επεμβάσεις οι οποίες
γίνονται από την Αττικό Μετρό, θα παραμείνει με τέσσερις λωρίδες, όπως είναι
σήμερα, καθόλη τη διάρκεια της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου» διαβεβαίωσε ο
κ. Μυλόπουλος, διευκρινίζοντας ότι «εκείνο το οποίο θα συμβεί, κατά διαστήματα
και πάντα μετά από ενημέρωση των φορέων, είναι ότι το τμήμα της Βενιζέλου πάνω
από την Εγνατία και το τμήμα της Βενιζέλου κάτω από την Εγνατία, είτε θα
στενεύει, είτε για κάποια μικρά διαστήματα θα κλείνει, αλλά ποτέ δε θα συμπέσει
να κλείσει το πάνω τμήμα της Βενιζέλου και το κάτω».
Σχετικά με τις εργασίες κατασκευής του σταθμού ο πρόεδρος
της Αττικό Μετρό εξήγησε ότι από αύριο θα γίνει η εγκατάσταση στο εργοτάξιο,
στη συνέχεια εφόσον θα περιχαρακωθεί το εργοτάξιο θα ξεκινήσουν οι
κατασκευαστικές εργασίες, θα επιχωθούν προσωρινά οι αρχαιότητες με σάκους από
άμμο, έτσι ώστε να προστατευθούν και θα προσχωρήσει η κατασκευή της πλάκας
οροφής του σταθμού, η οποία και θα κλείσει τον σταθμό, ώστε να μπορέσουν να
συνεχίσουν οι εργασίες από κάτω.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα των εργασιών στον σταθμό της
Βενιζέλου ο κ. Μυλόπουλος δεσμεύθηκε πως «θα γίνει μία πάρα πολύ μεγάλη
προσπάθεια να τρέξει το έργο, ώστε η όποια ταλαιπωρία να είναι η δυνατόν
συντομότερη». «Θα έχουμε διπλές βάρδιες στην κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου
και θα προσπαθήσουμε να έχουμε και εξαήμερη εβδομαδιαία λειτουργία του
εργοταξίου μέχρι και το Σάββατο», είπε, ενώ παράλληλα γνωστοποίησε πως «πριν η
Θεσσαλονίκη διαπιστώσει μία ταλαιπωρία στη Βενιζέλου εξαιτίας της κατασκευής
του σταθμού, θα διαπιστώσει μία ελάφρυνση, καθώς όσο το έργο προχωρεί, υπάρχουν
καταλήψεις στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα απελευθερωθούν τους
προσεχείς μήνες».
«Μέχρι τις αρχές του χρόνου επί της οδού Μοναστηρίου, στον
σταθμό του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και στον Σταθμό Δημοκρατίας στο Βαρδάρη
θα απομακρυνθούν οι καταλήψεις και θα απελευθερωθούν οι περιοχές αυτές, όπως επίσης
θα ξαναδοθεί στην κυκλοφορία η οδός Δελφών στους σταθμούς στο ύψος των σταθμών
Φλέμινγκ και Αναλήψεως, ενώ έπεται και συνέχεια μέσα στο 2018 και άλλες
απομακρύνσεις καταλήψεων», ανέφερε.
«Το νέο χρονοδιάγραμμα μετά την επανεκκίνηση του έργου τον
Μάρτιο του 2016 τηρείται απαρέγκλιτα», διαβεβαίωσε ο κ. Μυλόπουλος,
επισημαίνοντας ότι «το ξεκίνημα της Βενιζέλου σηματοδοτεί ουσιαστικά το
τελευταίο έργο, την τελευταία φάση της ολοκλήρωσης του έργου του μετρό της
Θεσσαλονίκης». «Το 2012 -πριν αποκαλυφθούν οι πολύ σημαντικές αρχαιότητες στη
Βενιζέλου- το έργο ήδη κατέγραφε καθυστέρηση 5 ετών, άρα λοιπόν δεν ευθύνονται
μόνο τα αρχαία και το περίφημο εκείνο διχαστικό δίλημμα ή αρχαία ή μετρό για τη
Θεσσαλονίκη, γιατί η καθυστέρηση πέντε ετών προϋπήρξε», παρατήρησε.
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό συγκαλεί αύριο Τρίτη, στις 2
μ.μ., ευρεία σύσκεψη, με τη συμμετοχή όλων των φορέων της πόλης, προκειμένου να
τους ενημερώσει για όλες τις παραμέτρους της έναρξης των εργασιών του μετρό
στον σταθμό Βενιζέλου.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την επανεκκίνηση του έργου της βασικής
γραμμής της Θεσσαλονίκης το 2016 και μέχρι σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη
του 100% των δίδυμων σηράγγων, το 95% των αρχαιολογικών εργασιών, το 90% της
κατασκευής του αμαξοστασίου στην Πυλαία, το 80% των έργων πολιτικού μηχανικού
σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, το 35% των αρχιτεκτονικών
εργασιών, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει και προχωρούν και οι Η/Μ εργασίες.
Μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή της η εταιρεία διαβεβαιώνει
ότι προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες που απομένουν για την ολοκλήρωση
του έργου, ώστε το 2019 να αρχίσει η δοκιμαστική περίοδος λειτουργίας των
συρμών και το 2020 να δοθεί στο επιβατικό κοινό, το μετρό Θεσσαλονίκης.