Υποτονικοί εξακολουθούν να είναι οι έλεγχοι για το λαθρεμπόριο καυσίμων καθώς παραμένει κολλημένο το σύστημα λειτουργίας εισροών εκροών ενώ αίτημα της αγοράς παραμένει να βρεθεί μια κοινή φόρμουλα στην οποία θα συμφωνούν εταιρείες, διυλιστήρια και πρατηριούχοι προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο.

Υποτονικοί εξακολουθούν να είναι οι έλεγχοι για το λαθρεμπόριο καυσίμων καθώς παραμένει κολλημένο το σύστημα λειτουργίας εισροών εκροών ενώ αίτημα της αγοράς παραμένει να βρεθεί μια κοινή φόρμουλα στην οποία θα συμφωνούν εταιρείες, διυλιστήρια και πρατηριούχοι προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο.

Το λαθρεμπόριο καυσίμων οδηγεί σε απώλεια κρατικών εσόδων που ξεπερνούν τα 300 εκατ. ευρώ ενώ εκτός από τα πρακτικά ζητήματα ελέγχων και διασταύρωσης στοιχείων που πρέπει να επιλυθούν, το αρμόδιο υπουργείο πρόσφατα σημείωσε ότι «οι έλεγχοι έχουν ατονήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, καθώς η, ανά έλεγχο, αμοιβή των ΚΕΔΑΚ, που καθοριζόταν με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, από την 1η Ιανουαρίου 2016 (ν. 4354/2015, ΦΕΚ 176 Α΄) καταργήθηκε».

Οι επιχειρήσεις πετρελαιοειδών έχουν επανειλημμένως ζητήσει να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα όπως είναι το να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι των κλιμακίων και να καθορισθεί διαδικασία διασταύρωσης των στοιχείων που καταχωρεί ο πρατηριούχος κατά την παραλαβή των καυσίμων. Με την υφιστάμενη διαδικασία οι πρατηριούχοι καταχωρούν μόνοι τους τα στοιχεία της προμηθεύτριας εταιρείας στο σύστημα και δεν υπάρχει τρόπος διασταύρωσης της ορθότητας αυτών των στοιχείων (το σύστημα δεν είναι αυτοματοποιημένο).

Μια ακόμη εκκρεμότητα όπως σημειώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων αποτελεί η συστηματική καταγραφή και παρακολούθηση εισροών/εκροών ενεργειακών προϊόντων (υγρά καύσιμα, υγραέρια, κ.λπ.) και η δημιουργία ενός Μητρώου δεξαμενών στις οποίες φιλοξενούνται πετρελαιοειδή και ενεργειακά προϊόντα.

 

Μπακογιάννη: 10,2 εκατ. εισπράξεις αντί για 1,5 δισ.

Επερώτηση για το λαθρεμπόριο καυσίμων με σοβαρές καταγγελίες κατά της κυβέρνησης κατέθεσε η Ντόρα Μπακογιάννη προς τους υπουργούς Οικονομίας, Οικονομικών και τον αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης Δ. Παπαγγελόπουλο.

Όπως σημειώνεται στην Επερώτηση η κυβέρνηση ενώ με νόμο το 2016 συστήνει το Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο (ΣΕΚ) για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στην πράξη δεν το στελεχώνει. "Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το λαθρεμπόριο στο χώρο των καυσίμων συνεχίζεται, τη στιγμή που η κυβέρνηση κωλυσιεργεί και καθυστερεί να στελεχώσει το ΣΕΚ, ενώ οι έλεγχοι στην αγορά καυσίμων δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα, ούτε επιβεβαιώνουν τον αρχικό στόχο της κυβέρνησης που διατυμπάνιζε ότι σχεδιάζει να συγκεντρώσει έσοδα 1,5 δισ." τονίζει η κ. Μπακογιάννη.

Μάλιστα επισημαίνει ότι από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι και τον Αύγουστο του 2017, βεβαιώθηκαν φόροι και πρόστιμα για λαθραία καύσιμα ύψους 18,5 εκατ. Ευρώ και από αυτά εισπράχθηκαν μόλις 10,2 εκατ., δηλαδή ούτε το 1% των εσόδων που υποσχόταν ότι θα πετύχει η κυβέρνηση.

 

Λιγότεροι έλεγχοι αλλά μεγαλύτερα ποσά βεβαίωσης

Μιλώντας πριν από λίγες η μέρες η υφυπουργός Οικονομικών κ. Κατερίνα Παπανάτσιου στην Ολομέλεια της Βουλής παρουσίασε συγκριτικά στοιχεία για τους ελέγχους για το λαθρεμπόριο σημειώνοντας ότι σύμφωνα με τα στοιχεία το 2013 έγιναν 179.893 έλεγχοι, με ποσό βεβαίωσης 132.627.000 ευρώ. ενώ από 1.1.2017 έως τον Αύγουστο 2017 65.157 έλεγχοι και το ποσό βεβαίωσης ανήλθε σε 247.226.984 ευρώ.

(Πηγή: insider.gr)