Οι δοκιμές του συστήματος αγωγών στο πρώτο τμήμα του έργου του Trans-Anatolian Pipeline (TANAP), τη λεγόμενη ‘Φάση 0’, θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής του έργου, Saltuk Duzyol. Ο Duzyol, σε αποκλειστική συνέντευξη στο τουρκικό πρακτορείο Anadolu, δήλωσε ότι η ‘Φάση 0’ του έργου που θα μεταφέρει αζερικό αέριο στην Τουρκία έχει σήμερα ολοκληρωθεί κατά 93%.

Οι δοκιμές του συστήματος αγωγών στο πρώτο τμήμα του έργου του Trans-Anatolian Pipeline (TANAP), τη λεγόμενη ‘Φάση 0’, θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής του έργου, Saltuk Duzyol.

Ο Duzyol, σε αποκλειστική συνέντευξη στο τουρκικό πρακτορείο Anadolu, δήλωσε ότι η ‘Φάση 0’ του έργου που θα μεταφέρει αζερικό αέριο στην Τουρκία έχει σήμερα ολοκληρωθεί κατά 93%.

Η ‘Φάση 0’ ξεκινά από τα σύνορα Τουρκίας-Γεωργίας και καταλήγει στην επαρχία Eskisehir της Τουρκίας όπου κατασκευάζονται σταθμοί συμπίεσης.

Το δεύτερο μέρος του έργου - η ‘Φάση 1’ - ξεκινάει από το Eskisehir και συνεχίζει στην περιοχή Ipsala της Αδριανούπολης στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας, όπου ο TANAP θα συνδεθεί με τον Trans- Adriatic Pipeline ( TAP), τον αγωγό που θα μεταφέρει αζερικό αέριο ευρωπαϊκές αγορές.

«Όλες οι εργασίες για τη ‘Φάση 0’ θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Στη συνέχεια θα διοχετευθεί στον αγωγό η πρώτη δοκιμαστική ποσότητα αερίου, ενώη πρώτη ποσότητα εμπορεύσιμου αερίου θα διοχετευθεί στον αγωγό τον Ιούνιο του 2018. Θα έχουμε περιθώριο έξι μηνών για να πραγματοποιήσουμε όλες τις τεχνικές δοκιμές», πρόσθεσε ο Duzyol.

Η αρχική δυναμικότητα του TANAP ανά έτος θα είναι 16 δισ. κυβικά μέτρα, από τα οποία η Τουρκία θα λαμβάνει 6 δισ. κυβικά μέτρα, ενώ τα υπόλοιπα 10 δισ. κυβικά μέτρα θα μεταφέρονται στην Ευρώπη.

Ο Duzyol εξήγησε ότι το έργο έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει συνολικά 31 δισ. κυβικά μέτρα, σημειώνοντας ότι τα επιπλέον 15 δισ. κυβικά μέτρα αερίου μπορούν να μεταφερθούν μέσω του TANAP σε περίπτωση ανάγκης.

Το τρέχον κόστος του TANAP υπολογίζεται σε $ 7,9 δισ., αλλά το περιβάλλον χαμηλών τιμών επέτρεψε την εξοικονόμηση πόρων στον προϋπολογισμό του έργου, εξήγησε ο Duzyol.

«Η κάμψη των παγκόσμιων τιμών του πετρελαίου και οι χαμηλές τιμές των βασικών εμπορευμάτων δίνουν επίσης την ευκαιρία να συρρικνωθεί ο προϋπολογισμός του TANAP και να εξοικονομηθούν έως και $ 3,8 δισ. Αρχικά, το κόστος της επένδυσης για τον TANAP εκτιμήθηκε σε $ 11,7 δισ.», δήλωσε ο Duzyol.

Το διοικητικό συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ) συνέβαλε στη χρηματοδότηση του έργου μέσω δανείου ύψους $ 500 εκατ. που εγκρίθηκε στις 18 Οκτωβρίου.

Ο Duzyol ανέφερε ότι θα ακολουθήσει περαιτέρω χρηματοδότηση από τις διεθνείς τράπεζες με έγκριση της ΕΤΑΑ.

Η Southern Gas Corridor Closed Joint Stock Company είναι ο δικαιούχος της χρηματοδότησης. Η εταιρεία ανήκει κατά 51% στη Δημοκρατία του Αζερμπαϊτζάν, ενώ η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν κατέχει το υπόλοιπο 49%.

Η Southern Gas Corridor Closed Joint Stock Company έχει μερίδιο 58% στον TANAP και εκπροσωπεί τα συμφέροντας της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν στο έργο.