Μακέτα εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί η υλοποίηση
εμπορευματικού κέντρου στην έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στο Δήμο
Εχεδώρου στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, η επικείμενη ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του
λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), σε συνδυασμό με την ωρίμανση του διαγωνισμού για
την παραχώρηση της έκτασης από την ΓΑΙΑΟΣΕ έχει μετατρέψει σε επενδυτικό
"μαγνήτη” το έργο της αξιοποίησης της έκτασης των περίπου 670 στρεμμάτων.
Δεν είναι τυχαίο ότι τον φάκελο για την υλοποίηση
εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου είχαν παραλάβει περισσότερες από
δέκα εταιρείες, με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την εταιρεία
Belterra συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη να
εκδηλώνουν, τελικά, μη δεσμευτικό ενδιαφέρον.
Η
Belterra,
που αποτελεί τον προτιμητέο επενδυτή (μαζί με τις
Deutsche
Invest
Equity
Partners
GmbH και
Terminal
Link
SAS) για την απόκτηση του 67%
των μετοχών του ΟΛΘ προσβλέπει στις συνέργειες που θα δημιουργούνταν από την
ενδεχόμενη ανάληψη της λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο
Γκόνου.
Για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το σχεδιαζόμενο εμπορευματικό κέντρο στην
έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου θα αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα εγχώρια
έργα ακίνητης περιουσίας που θα ενέτασσε στο χαρτοφυλάκιό της.
Η εισηγμένη έχει υλοποιήσει σύνθετα οικοδομικά έργα εντός
και εκτός Ελλάδας, μεταξύ των οποίων το εμπορευματικό κέντρο Βόρειας Ελλάδας
ΔΙΚΕΒΕ και το επιχειρηματικό πάρκο Θεσσαλονίκης ΕΠΠΑΘΕ. Πρόσφατα ολοκλήρωσε στα
Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα το συγκρότημα
Al
Rayyana στη
Sharjah,
ενώ υλοποιεί πέντε έργα στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Το εμπορευματικό
κέντρο
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΓΑΙΑΟΣΕ, στόχος είναι μέχρι
τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο του 2018 να ξεκινήσει η φάση της κατάθεσης των
δεσμευτικών προσφορών, ενώ μένει να προσδιοριστεί ο τρόπος αξιοποίησης της
έκτασης.
Εάν, δηλαδή, η έκταση θα αναπτυχθεί ενιαία ή θα κατατμηθεί
σε μικρότερα μέρη. Πάντως, το αντικείμενο του διαγωνισμού αφορά την παραχώρηση,
για διάστημα 50 ετών, συνολικά των 670 στρεμμάτων της έκτασης, ενώ τέλη του
2018 εκπνέει η περίοδος μίσθωσης 100 στρεμμάτων στην εταιρεία κατασκευής του
TAP.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα απαιτηθεί επένδυση της τάξης
των 200 εκατ. ευρώ, με την ΓΑΙΑΟΣΕ να έχει λαμβάνειν προσόδους από την μίσθωση
του ακινήτου.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων
EY, είναι μεγάλης σημασίας η μετατροπή
σε κέντρο
logistics του
πρώην στρατόπεδου Γκόνου, που βρίσκεται κοντά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και
στη βιομηχανική περιοχή όπου βρίσκονται και τα
logistics, στην περιοχή της Σίνδου.
Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου που διακινείται στο
λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι χύδην φορτία, πρώτες ύλες ή γενικό φορτίο που
προορίζεται για τις Βαλκανικές Χώρες. Μια μεγάλη περιοχή, όπως το οικόπεδο
Γκόνου, που έχει άμεση σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, θα παρέχει πρόσθετη
χωρητικότητα στον τερματικό σταθμό του λιμανιού για προσωρινή αποθήκευση ή/και
επεξεργασία αυτών των εμπορευμάτων.
Όπως αναφέρεται σε μελέτη του Εμπορικού και Βιομηχανικού
Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, η εύκολη σύνδεση του ακινήτου με τους αυτοκινητοδρόμους
της Εγνατίας και ΠΑΘΕ διασφαλίζει πάρα πολύ ικανοποιητική πρόσβαση στις αγορές
της βόρειας, δυτικής, ανατολικής και κεντρικής Ελλάδας καθώς επίσης και προς
Βαλκανικές χώρες προς βορρά (
FYROM,
Βουλγαρία, Αλβανία, Σερβία) και Τουρκία στα ανατολικά. Βρίσκεται ακόμη σε
απόσταση 30 χλμ. από το αεροδρόμιο "Μακεδονία" και είναι σε κοντινή
απόσταση με το σταθμό διαλογής του ΟΣΕ.
(Πηγή:
capital.gr)