Ξεπέρασαν το 75% των πωλήσεων οι εξαγωγές των διυλιστηρίων της Motor Oil το εννιάμηνο του έτους αναδεικνύοντας το δυναμισμό του ομίλου. Επιστροφή στην εποχή των καλών μερισμάτων δείχνει επίσης το προμέρισμα των 0,30 ευρώ ανά μετοχή.

Ξεπέρασαν το 75% των πωλήσεων οι εξαγωγές των διυλιστηρίων της Motor Oil το εννιάμηνο του έτους αναδεικνύοντας το δυναμισμό του ομίλου.

Επιστροφή στην εποχή των καλών μερισμάτων δείχνει επίσης το προμέρισμα των 0,30 ευρώ ανά μετοχή.

Πέρα, όμως, από το ρεκόρ παραγωγής και την ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών για το εννιάμηνο ο όμιλος συνεχίζει την αυστηρή του στρατηγική απέναντι στον περιορισμό των δανειακών του υποχρεώσεων με αποτέλεσμα την προσεχή τετραετία από το 2018 έως και το 2021 να έχει χαμηλές ανάγκες αναχρηματοδότησης.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν τα διυλιστήρια της Κορίνθου, οι πωλήσεις έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ και για την ακρίβεια στους 10,1 εκατομμύρια τόνους. Πέρυσι το εννιάμηνο του 2016 το αντίστοιχο μέγεθος ήταν στους 9,5 εκατομμύρια τόνους.

Το εντυπωσιακό στοιχείο από την ανάλυση του μεγέθους είναι πως το ποσοστό των εξαγωγών είναι σε υψηλά επίπεδα εποχών. Για την ακρίβεια αντιστοιχούν στο 75,2% των συνολικών πωλήσεων. Περί τους 1,72 εκατ. τόνους διατέθηκαν στην εσωτερική αγορά, από 1,7 πέρυσι, ενώ 799.000 τόνοι κατευθύνθηκαν σε ναυτιλία και αεροπορία έναντι 678.000 τόνων. Οι πωλήσεις αυτές ήλθαν μετά από ρεκόρ παραγωγής πετρελαιοειδών προϊόντων, η οποία ανήλθε στο εννιάμηνο στα 11,3 εκατ. τόνους έναντι 9,6 εκατ. τόνων πέρυσι.

Η δυνατότητα των διυλιστηρίων της Motor Oil να προχωρήσει σε αυξημένες πωλήσεις αλλά και να ανεβάσει την παραγωγή οφείλεται στη δυνατότητα και την ευελιξία της εταιρίας να έχει ένα καλάθι πρώτης ύλης από αρκετές πηγές προμήθειας. To 45% του μείγματος προέρχεται από τη Βασόρα του Ιράκ (βαρύ κι ελαφρύ αργό), τo 20% από το Κιρκούκ του Ιράκ, το 17% είναι αραβικό ελαφρύ, το 6% ρωσικό και το 12% από άλλες πηγές.

Η διοίκηση της Motοr Oil όπως είχε αναγγείλει στο παρελθόν έχει πετύχει μέσα από τις ταμειακές ροές να μεταφέρει για το μακρινό μέλλον τις δανειακές της υποχρεώσεις, προσφέροντας τεράστια ανάσα στην ρευστότητά της. Έτσι, σύμφωνα με την ανάλυση των οικονομικών της αποτελεσμάτων μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρία δεν έχει ανάγκες αναχρηματοδότησης. Για το 2018 αυτές είναι στα 83 εκατ. ευρώ, το 2019 στα 34 εκατ. ευρώ και το 2020 στα 38 εκατ. ευρώ και το 2021 ανέρχονται σε μόλις 11 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα σε επίπεδο ομίλου (δημοσιευμένα μεγέθη) ο κύκλος εργασιών το εννιάμηνο ανέβηκε στα 5,7 δισ. από 4,4 δισ. ευρώ με τα EBITDA να αυξάνονται στα 453,6 εκατ. ευρώ από 408,4 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μετά από φόρους επίσης κινήθηκαν ανοδικά στα 227 από 194,2 εκατ. ευρώ.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA του ομίλου ήταν το εννιάμηνο στα 482,6 εκατ. ευρώ έναντι 384,4 εκατ. ευρώ και τα προσαρμοσμένα, επίσης, κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 256,8 από 177,4 εκατ. ευρώ

Σε επίπεδο μητρικής εταιρίας τα δημοσιευμένα μεγέθη έδειξαν πωλήσεις 4,1 δισ. ευρώ από 3,1 δισ. ευρώ και EBITDA στα 402 από 342,4 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν στα 213 από 172,5 εκατ. ευρώ.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA της μητρικής εταιρίας ήταν το εννιάμηνο στα 427 από 315,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν στα 240 από 153,5 εκατ. ευρώ.

 

(Πηγή: euro2day.gr)