Αυξάνει, για το 2018, τις δράσεις που προάγουν την
εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, ο οργανισμός Enterprise Greece σε
συνεργασία με θεσμικούς φορείς της χώρας.
Ο Οργανισμός σχεδιάζει και υλοποιεί κάθε χρόνο ένα συνεκτικό
και αντιπροσωπευτικό πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας των
ελληνικών επιχειρήσεων και την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών.
Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το οκτάμηνο του
2017, όπου καταγράφεται άνοδος των ελληνικών εξαγωγών, με τη συνολική τους αξία
(συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοειδών) να ανέρχεται στο ποσό των € 18,66 δισ.
από € 16,21 δισ., σημειώνοντας αύξηση κατά 15,1% σε σχέση με το αντίστοιχο
περσινό οκτάμηνο, ο
Χρήστος Στάικος,
πρόεδρος του Enterprise Greece δήλωσε: «Η αύξηση των εξαγωγών αποτελεί ένα
ιδιαίτερα θετικό μήνυμα για τις δυνατότητες εξωστρέφειας της ελληνικής
οικονομίας. Στεκόμαστε αρωγοί, λοιπόν, στις εξαγωγικές προσπάθειες των
ελληνικών επιχειρήσεων, και στην κατεύθυνση αυτή θεωρούμε ότι η συνεργασία με
θεσμικούς φορείς και κλάδους της οικονομίας είναι απαραίτητη για την ενίσχυση
της εξωστρέφειάς τους, η οποία άλλωστε αποτελεί και βασικό στόχο της
στρατηγικής του Enterprise Greece».
Στο πλαίσιο υλοποίησης αυτής της στρατηγικής, ο οργανισμός
εστιάζει στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός συνεργατικού οικοσυστήματος με
επιμελητήρια, φορείς της αυτοδιοίκησης, πανεπιστήμια, ερευνητικούς φορείς και
τοπικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις.
Ο Enterprise Greece στοχεύει στην προώθηση των περιφερειών
της χώρας ως θερμοκοιτίδες επιχειρηματικότητας και υλοποιεί σειρά δράσεων,
όπως: εξειδικευμένες ενέργειες marketing και προβολής με σκοπό τη διείσδυση των
ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες αγορές και τον εντοπισμό νέων εταίρων,
partenariat, προσκλήσεις αγοραστών από άλλες χώρες, συναντήσεις δικτύωσης,
επιτόπιες επισκέψεις ξένων διπλωματικών αρχών, ενημερωτικά σεμινάρια εξαγωγικών
και εν δυνάμει εξαγωγικών επιχειρήσεων, προκειμένου να αναπτύξουν τον εξωστρεφή
προσανατολισμό τους, κλπ.
Στο πλαίσιο του προγράμματος δράσης για το 2017, ο
Οργανισμός απηύθυνε πρόσκληση στα επιμελητήρια και άλλους φορείς της χώρας μας
για τη συν-διοργάνωση σεμιναρίων, για την επιμόρφωση στελεχών των ΜμΕ με τη
θεματολογία των σεμιναρίων να είναι: «Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος και
εξαγωγικές διαδικασίες».
Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 30 σεμινάρια από τον Ιανουάριο
έως τον Νοέμβριο 2017 σε συνεργασία με τοπικά επιμελητήρια και συνδέσμους, σε
διάφορες πόλεις της χώρας, τα οποία παρακολούθησαν 1.148 επιχειρηματίες. Στόχος
των σεμιναρίων ήταν να ενημερωθούν αναλυτικά οι ενδιαφερόμενοι εξαγωγείς για το
σύνολο των ενεργειών και των προϋποθέσεων που καθορίζουν μια επιτυχημένη
εξαγωγική προσπάθεια.
Ο Οργανισμός πρόκειται να εμπλουτίσει περαιτέρω το πρόγραμμα
δράσεών του για το 2018 με αντίστοιχες δράσεις, που προάγουν την εξωστρέφεια
των ελληνικών επιχειρήσεων και συμβάλλουν στην προώθηση των ελληνικών εξαγωγών.