Η Airbus, η Rolls-Royce και η Siemens θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ηλεκτρικών και προωστικών τεχνολογιών για εμπορικά αεροσκάφη, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Siemens. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι πιλοτικές πτήσεις του υβριδικού-ηλεκτρικού αεροσκάφους E-Fan X αναμένεται να πραγματοποιηθούν εντός του 2020

Η Airbus, η Rolls-Royce και η Siemens θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ηλεκτρικών και προωστικών τεχνολογιών για εμπορικά αεροσκάφη, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Siemens.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι πιλοτικές πτήσεις του υβριδικού-ηλεκτρικού αεροσκάφους E- Fan X αναμένεται να πραγματοποιηθούν εντός του 2020, μετά από έναν ολοκληρωμένο κύκλο δοκιμών εδάφους.

Στο πλαίσιο του προγράμματος E- Fan X, η Airbus, η Rolls- Royce και η Siemens θα συμβάλουν με τη μεγάλη εμπειρία και την τεχνογνωσία τους στα αντίστοιχα πεδία που ειδικεύονται.

«Η Airbus θα είναι υπεύθυνη για το συνολικό σχεδιασμό, για το σχεδιασμό των συστημάτων ελέγχου του υβριδικού-ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης και των μπαταριών, αλλά και για την εναρμόνισή τους με τους κανονισμούς αεροπλοΐας», αναφέρει η δήλωση.

Η Rolls- Royce θα είναι υπεύθυνη για τον κινητήρα, τη γεννήτρια 2 MW και τα ηλεκτρονικά μέρη των συστημάτων ισχύος. Airbus και Rolls- Royce θα συνεργαστούν για την προσαρμογή των ελίκων στο υπάρχον κέλυφος και στον ηλεκτροκινητήρα της Siemens.

Παράλληλα, η Siemens θα κατασκευάσει τους ηλεκτροκινητήρες 2 MW και την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της ισχύος τους, τους μετατροπείς AC/DC και DC/ DC, καθώς και το σύστημα διανομής ισχύος.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της συνεργασίας E-Aircraft Systems House μεταξύ της Airbus και της Siemens, που ξεκίνησε το 2016 και στοχεύει στην ανάπτυξη και εξέλιξη διαφόρων στοιχείων του συστήματος ηλεκτρικής πρόωσης και στην επίγεια δοκιμή της λειτουργίας τους σε διάφορες τάξεις ισχύος.

Στο E- Fan X ένας συμβατικός κινητήρας θα αντικατασταθεί από ηλεκτρικό, ωστόσο «θα υπάρξει πρόβλεψη για την αντικατάσταση και δεύτερου αεριοστρόβιλου με ηλεκτρικό κινητήρα αφού αποδειχθεί η ωριμότητα του συστήματος», όπως δήλωσε η Siemens.

«Οι συνεργαζόμενες εταιρείες έχουν δεσμευτεί να εκπληρώσουν το τεχνικό κομμάτι των περιβαλλοντικών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Όραμα Flightpath 2050 για την Αεροπλοΐα (μείωση του CO2 κατά 60%, μείωση των NOx κατά 90% και μείωση του θορύβου κατά 75%», αναφέρει η δήλωση.

«Αυτοί οι στόχοι δεν είναι δυνατό να επιτευχθούν με τις υπάρχουσες σήμερα τεχνολογίες. Ως εκ τούτου, η Airbus, η Rolls-Royce και η Siemens επενδύουν και εστιάζουν την έρευνά τους σε διάφορους τομείς τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης», καταλήγει η δήλωση.