Ερώτηση για τα οικονομικά του ΟΑΣΑ κατέθεσε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης, στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζη, καταγγέλλοντας ότι τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κατέρρευσαν, ενώ αυξάνονται οι δαπάνες που δεν αφορούν εργαζόμενους

Ερώτηση για τα οικονομικά του ΟΑΣΑ κατέθεσε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης, στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζη, καταγγέλλοντας ότι τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κατέρρευσαν, ενώ αυξάνονται οι δαπάνες που δεν αφορούν εργαζόμενους.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χατζηδάκης ζητά από τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει γιατί «τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας κατέρρευσαν, οι φορολογούμενοι επιβαρύνονται ολοένα και περισσότερο για επιδοτήσεις και την ίδια στιγμή αυξάνονται περιέργως δαπάνες του ΟΑΣΑ που δεν αφορούν στους εργαζομένους».

Στην ερώτησή του προς τον κ. Σπίρτζη αναφέρει τα ακόλουθα στοιχεία, τα οποία, όπως υπογραμμίζει, «έρχονται να συμπληρώσουν την προβληματική κατάσταση στις συγκοινωνίες που ζουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους, η οποία περιλαμβάνει μεγάλες αναμονές, βανδαλισμούς σταθμών, στοχοποίηση ελεγκτών, αλλά και συμβάντα, όπως εκρήξεις κινητήρων και φωτιές σε λεωφορεία λόγω κακής συντήρησης»:

- «Κατάρρευση εσόδων: Ενώ την περίοδο 2012-2014 τα μέσα ετήσια έσοδα των αστικών συγκοινωνιών από πωλήσεις εισιτηρίων (χωρίς επιδότηση) ήταν 242,5 εκατ. ευρώ, τη διετία 2015-2016, κατακρημνίστηκαν στα 192 εκατ. ευρώ (201 και 182 εκατ. για 2015 και 2016 αντίστοιχα). Πρόκειται για μια πτώση της τάξης του 21%. Αξίζει να σημειωθεί πως η εξαιρετικά αρνητική αυτή επίδοση παρατηρείται παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αύξησε την τιμή του εισιτηρίου, επιβαρύνοντας τους πολίτες.

- Αύξηση επιδότησης: Δεν περιορίζεται εκεί, όμως, η αυξημένη επιβάρυνση των πολιτών επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Τη διετία 2015-2016 η επιδότηση για τον ΟΑΣΑ, την οποία φυσικά χρηματοδοτούν οι φορολογούμενοι, αυξήθηκε κατά περισσότερο από 18% (από 101 σε 119 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι την τριετία 2012-2014 η επιδότηση μειώθηκε σχεδόν κατά 50%, από 198 σε 101 εκατ. ευρώ.

- Μείωση παραγωγικών και αύξηση μη παραγωγικών δαπανών: Στα αναλυτικά στοιχεία εξόδων του ομίλου παρατηρείται μια μεγάλη μείωση των παραγωγικών δαπανών τη διετία 2015-2016. Ενδεικτικό είναι το γεγονός, ότι οι δαπάνες για επισκευές και συντηρήσεις έχουν μειωθεί κατά 23%, γεγονός που δημιουργεί άμεσους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών. Ωστόσο, παρατηρείται σημαντική αύξηση στις δαπάνες που δεν σχετίζονται με την παραγωγή και το προσωπικό του ομίλου, όπως αύξηση 61% στις παροχές τρίτων και 91% στις αμοιβές και έξοδα τρίτων! Απορία προκαλεί, μεταξύ άλλων, το γεγονός πως, παρά τις συχνές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού που στρέφονται εναντίον των εταιριών security, οι δαπάνες ασφάλειας και φύλαξης έχουν αυξηθεί κατά 172% από το 2014 (από 2 σε 5,7 εκατ. ευρώ)».

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ διατυπώνει προς τον κ. Σπίρτζη τα εξής ερωτήματα:

- «Πού οφείλεται η κατάρρευση των εσόδων του ΟΑΣΑ τη διετία 2015-2016; Υπάρχει σχεδιασμός για να ανακοπεί αυτή η έντονα αρνητική τάση;

- Πώς εξηγείται η μεγάλη αύξηση των εξόδων που δεν σχετίζονται με την παραγωγή του ομίλου, τη στιγμή που μειώνονται κατακόρυφα οι παραγωγικές δαπάνες όπως αυτές για τις επισκευές και τη συντήρηση, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού;».