«Δε βρίσκω τους λόγους που τα έργα στο αεροδρόμιο της
Θεσσαλονίκης δεν έπρεπε να ολοκληρωθούν, για να μην υπάρχει μία ταλαιπωρία
τρίμηνη - τετράμηνη, που έτσι κι αλλιώς όλοι ξέραμε ότι θα υπάρχει, αν θέλαμε
να το αναβαθμίσουμε», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος
Σπίρτζης.
Ο υπουργός, σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό ‘Πρακτορείο
104,9 fm’ και τη Σοφία Παπαδοπούλου, κληθείς να σχολιάσει την απόφαση
αεροπορικών εταιρειών να μεταφέρουν την αφετηρία των πτήσεών τους από το
αεροδρόμιο "Μακεδονία" σε άλλα αεροδρόμια, λόγων των έργων στον
κεντρικό διάδρομο, δήλωσε ότι δεν υφίσταται θέμα ασφάλειας για τις προσγειώσεις
και απογειώσεις.
«Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεκαετίες τώρα έχει δείξει
μεγάλη υπευθυνότητα, ενώ διεθνείς οργανισμοί έχουν ελέγξει και τις διαδικασίες
στα αεροδρόμιά μας», πρόσθεσε. «Τα έργα βεβαίως θα ολοκληρωθούν στην ώρα τους»,
διαβεβαίωσε ο υπουργός παρατηρώντας ότι «όταν μία εταιρεία, για τιμολογιακούς,
δικούς της λόγους, επιθυμεί να μετακινήσει, είτε τον προορισμό της, είτε το
βασικό αεροδρόμιο από όπου θέλει να δραστηριοποιείται, μπορεί να το επενδύσει
με χίλιους λόγους».
«Λίγα χρόνια πριν είχαμε τα ίδια ακριβώς με άλλη εταιρεία
στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου, που έφυγε. Οι πραγματικοί λόγοι ήταν ότι δεν
μπορούσε η Περιφέρεια να συνεχίσει να της δίνει διαφήμιση, προκειμένου να
μεταφέρει πάρα πολλές πτήσεις στην Αγχίαλο. Τώρα έχουμε από άλλες εταιρείες το
ίδιο φαινόμενο στη Θεσσαλονίκη, προφανώς έχουν μία δική τους οικονομική
πολιτική», διευκρίνισε.
Σε ό,τι αφορά το έργο στο αεροδρόμιο "Μακεδονία",
ο υπουργός υπογράμμισε ότι «επιμέναμε να ολοκληρωθεί, καθώς είχαμε έναν
αεροδιάδρομο, η υποδομή του οποίου είχε κατασκευαστεί τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο».
«Στις εργασίες που κάναμε βρήκαμε χιλιάδες βόμβες, που προέρχονταν από τον Β'
Παγκόσμιο Πόλεμο, στο υπέδαφος του αεροδρομίου. Σε κάθε βήμα που κάναμε στα
έργα υπήρχε ειδική μονάδα του στρατού (Μονάδα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς
-ΤΕΝΞ), να απενεργοποιεί και να βγάζει το πολεμικό υλικό, που υπάρχει εκεί 70
χρόνια. Είναι προφανές ότι δε μπορεί η Θεσσαλονίκη -που εξυπηρετεί αυτό το
αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική και άλλους τουριστικούς προορισμούς της Βόρειας
Ελλάδας- να μην έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες, σε σχέση με τα αεροπλάνα που
μπορούν να προσγειωθούν και να απογειωθούν, άρα και τις κατάλληλες υποδομές
στον αεροδιάδρομό της», εξήγησε.
Επισήμανε, ακόμη: «Εάν τα έργα του αεροδρομίου της
Θεσσαλονίκης δεν ολοκληρώνονταν, θα είχαμε κληθεί να επιστρέψουμε πάρα πολλά
εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μιας και τα έργα αυτά είναι συγχρηματοδοτούμενα».
«Σύντομα ο
διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια»
Ερωτηθείς σχετικά με τη διαδικασία εγκατάστασης ηλεκτρονικών
διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε:
«Ο διαγωνισμός είναι να βγει μέσα στον Δεκέμβριο και από εκεί και πέρα πρέπει
να τρέξουν οι υπηρεσίες τις διαδικασίες, προκειμένου να μπορέσουμε να
υλοποιήσουμε άμεσα το σύστημα. Ο στόχος μας είναι του χρόνου τον Δεκέμβριο, ή
και λίγους μήνες μετά, το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων να λειτουργεί,
ενώ η πιλοτική εφαρμογή που θέλουμε να κάνουμε, είναι στην Εγνατία».
«Τα σιδηροδρομικά
έργα στη Β. Ελλάδα»
Αναφερόμενος στα σιδηροδρομικά έργα ο κ. Σπίρτζης είπε πως
«μέσα στο 2018 επιτέλους ολοκληρώνεται ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνας-
Θεσσαλονίκης», ενώ προχωρά η αναβάθμιση της γραμμής, τόσο προς πΓΔΜ, όσο και
προς Βουλγαρία.
«Όταν αρχικά είχαμε μιλήσει για τη σιδηροδρομική Εγνατία και
τους κάθετους άξονές της, έτυχε της χλεύης της αντιπολίτευσης και όσων την
στηρίζουν. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι μέχρι τον Φεβρουάριο με τη
Βουλγαρία θα έχουμε προχωρήσει τις διαδικασίες, για να γίνει το κοινό έργο που
έχουμε. Ο πρωθυπουργός έχει προωθήσει σε πολύ υψηλό επίπεδο τη στήριξη και τη
χρηματοδότηση του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο πρόεδρος Γιούνκερ δήλωσε τη
στήριξή του και είναι γνωστό ότι ενδιαφέρεται και η Ρουμανία για να συμμετέχει
στο έργο. Η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη είναι κάτι που θα
γίνει μέσα στο 2019 και προχωρά και η συμφωνία για τη σιδηροδρομική γραμμή από
τη Θεσσαλονίκη στην π.Γ.Δ.Μ., στη Σερβία και στην Ουγγαρία», ανέφερε.