Καθώς οι τιμές των πλοίων τόσο για τα νεότευκτα όσο και για
τα μεταχειρισμένα καταγράφουν αξιοσημείωτη υποχώρηση σε σχέση με τα προηγούμενα
χρόνια, ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι κινήσεις που έχουν γίνει από έλληνες
εφοπλιστές, οι οποίοι τη χρονιά που ολοκληρώνεται κινήθηκαν ξανά δυναμικά στον
τομέα των αγοραπωλησιών πλοίων.
Πρόσφατα μάλιστα γνωστοποιήθηκαν στοιχεία της
Allied
Shipping
Research σύμφωνα με τα οποία
διατέθηκαν 4,4 δισ. για 271 πλοία από Έλληνες εφοπλιστές.
Ποιοι είναι όμως εκείνοι που εμφάνισαν την περασμένη χρονιά
τη μεγαλύτερη δραστηριότητα;
Σύμφωνα με στοιχεία της
VesselsValue, στην κορυφή των ελλήνων αγοραστών μεταχειρισμένων
πλοίων βρίσκεται η
Dryships
(Γ. Οικονόμου) η οποία απέκτησε 12 φορτηγά αξίας 367 εκατ. δολαρίων. Ακολουθεί
η
Olympic
Shipping
Management,
του ιδρύματος Ωνάση, η οποία απέκτησε 4 τάνκερ αξίας 274 εκατ. δολαρίων, ενώ
την πρώτη πεντάδα στις αγορές μεταχειρισμένων συμπληρώνουν η
Navios
Maritime
Continers (Φράγκου) με 10
πλοία αξίας 171 εκατ. δολαρίων, η
Capital
Maritime
and
Trading (Β. Μαρινάκης) με 5 πλοία αξίας 165 εκατ. δολαρίων και η
Allseas
Marine (Μ. Μποδούρογλου) με
δύο πλοία αξίας 100 εκατ. δολάριων.
Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες νεότευκτων, στην κορυφή της
ελληνικής λίστας βρίσκεται η
Maran
Tankers
(Αγγελικούσης) με 7 τάνκερ αξίας 560 εκατ. δολαρίων, ακολουθεί η
Chartworld
Shipping (Λ. Κολλάκης) με 16
παραγγελίες αξίας 455 εκατ. δολαρίων, η
Capital
Maritime
and
Trading (Β. Μαρινάκης) με 4 παραγγελίες αξίας 340
εκατ. δολαρίων, η
Enesel
(Σ. Λαιμός) με 4 παραγγελίες αξίας 332 εκατ. δολαρίων και η
TMS
Tankers (Οικονόμου) με 4
παραγγελίες αξίας 300 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την
Allied
Shipping
Research οι περισσότερες αγορές του 2017
αφορούσαν σε φορτηγά πλοία, ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια, τα
containerships και τα πλοία μεταφοράς
υγραερίου, ακολουθώντας τις τάσεις της ναυλαγοράς, η οποία είναι πιο ευνοϊκή
για το ξηρό φορτίο.
(Πηγή:
capital.gr)