Ένα «πράσινο τσουνάμι» κανονισμών πλήττει την παγκόσμια
ναυτιλιακή βιομηχανία τα τελευταία χρόνια. Μπορεί οι νέοι κανονισμοί οι οποίοι
γίνονται όλο και πιο αυστηροί με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος να
δημιουργούν πονοκεφάλους στα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών όμως το
αποτέλεσμα είναι ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει γίνει πιο οικολογική.
Σύμφωνα με τον
πρόεδρο
της HELMEPA, Γιώργο Γράτσο, η ρύπανση της θάλασσας προκαλείται κατά 90% από
τις στεριανές δραστηριότητες έναντι 10% από τις θαλάσσιες. Πριν 10 χρόνια το
ποσοστό ήταν πολύ μεγαλύτερο για την πλευρά της Ναυτιλίας.
Το 2012 η ναυτιλιακή βιομηχανία ήταν υπεύθυνη μόλις για το
2,2% των εκπεμπόμενων αερίων θερμοκηπίου των λεγόμενων "greenhouse
gas"
Οι ρύποι της ναυτιλίας από το 2007-2012 μειώθηκαν από 885
τόνους ανά μίλι σε 796 τ/μ μείωση σε ποσοστό 10,1%. Την ίδια χρονική περίοδο ο
αριθμός των πλοίων αυξήθηκε κατά 28,3% και το εκτόπισμά τους-χωρητικότητά τους
κατά 50%.
Σύμφωνα με μελέτη των Robert Goodland και Jeff Anhang που
δημοσιεύτηκε στο World Watch Magazine το διοξείδιο του θείου στην ατμόσφαιρα
έχει αυξηθεί λόγω του έντονου θειαφίσματος χωραφιών παγκοσμίως.
(Πηγή:
newmoney.gr)