«Για ένα τόσο πολύπλοκο έργο υπάρχουν πολλές ανησυχίες και προκλήσεις. Εργαζόμαστε για να κατασκευάσουμε τον αγωγό με ασφάλεια εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού». Αυτά ανέφερε σήμερα η γενική διευθύντρια για τον αγωγό φυσικού αερίου στην Ελλάδα, Κατερίνα Παπαλεξανδρή

«Για ένα τόσο πολύπλοκο έργο υπάρχουν πολλές ανησυχίες και προκλήσεις. Εργαζόμαστε για να κατασκευάσουμε τον αγωγό με ασφάλεια εντός χρονοδιαγράμματος και εντός προϋπολογισμού».

Αυτά ανέφερε σήμερα η γενική διευθύντρια για τον αγωγό φυσικού αερίου στην Ελλάδα, Κατερίνα Παπαλεξανδρή, απαντώντας σε ερώτηση για τις πιθανές επιπτώσεις της καθυστέρησης στην κατασκευή του αγωγού στην περιοχή της Καβάλας εξαιτίας τοπικών αντιδράσεων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Στην περιοχή έχουν κατασκευαστεί τα 40 από τα 51 χιλιόμετρα της όδευσης η οποία έχει αλλάξει ήδη μία φορά στο παρελθόν και όπως τονίστηκε σήμερα δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει και πάλι, καθώς «η συγκεκριμένη όδευση είναι καλύτερη δυνατή με βάση το σύνολο των κριτηρίων». «Προχωρούμε με βάση τις άδειες κατασκευής που έχουμε λάβει από το ελληνικό δημόσιο», τόνισε η κ. Παπαλεξανδρή.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ο αγωγός θα πρέπει να ολοκληρωθεί το 2020. Το ελληνικό τμήμα έχει μήκος 550 χιλιόμετρα στα οποία έχει διαμορφωθεί η ζώνη εργασίας στα 532, έχουν ενωθεί οι αγωγοί στα 493, έχουν συγκροτηθεί σε 472 , έχουν καλυφθεί με χώμα 394 χιλιόμετρα τάφρου και 280 χιλιόμετρα γης βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης.

Ο αγωγός θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 10 δισ. κυβικών μέτρων αερίου το χρόνο, που θα προέρχονται από το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν, με δυνατότητα διπλασιασμού στα 20 δισ. σε επόμενο στάδιο. Η ΔΕΠΑ έχει ήδη συμβολοποιήσει 1 δισ. κυβικά για την ελληνική αγορά. Ο αγωγός ΤΑΡ συνδέεται με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης, όπου η χωρητικότητα της διασύνδεσης της θα είναι 3 δισ. κυβικά το χρόνο. Θα υπάρχουν επίσης τρία σημεία εξόδου στην Καστοριά, την Κοζάνη και την Πέλλα για την τροφοδοσία των τοπικών αγορών με φυσικό αέριο, ενώ έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με την κοινοπραξία κατασκευής του Ελληνοβουλγαρικού αγωγού για την διασύνδεση των δύο συστημάτων.

Παράλληλα, ο ΤΑΡ είναι σε διαπραγματεύσεις με τον ΔΕΣΦΑ για την ανάθεση του συμβολαίου συντήρησης του αγωγού, οι οποίες αναμένεται να καταλήξουν στο πρώτο εξάμηνο του έτους.