Κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα από τα μέσα του 2005 έχουν υποχωρήσει οι τιμές πετρελαίου, προοπτική που προοιωνίζεται σημαντικές αλλαγές στην πορεία των εταιρικών κερδών, των καταναλωτικών δαπανών και της παγκόσμιας οικονομίας. Από τις αρχές του έτους, η τιμή αργού έχει χάσει 15% της αξίας της, ενώ από τις 14 Ιουλίου, όταν είχε αγγίξει το ρεκόρ των 77,03 δολαρίων, έχει υποχωρήσει 33%. Η πτώση αυτή, η οποία εν μέρει πυροδοτήθηκε από τις κερδοσκοπικές κινήσεις αντισταθμιστικών ταμείων, ώθησε σε υψηλότερα επίπεδα τις μετοχές, καθώς επενδυτές πιστεύουν ότι οι χαμηλότερες ενεργειακές τιμές θα ενισχύσουν τα εταιρικά κέρδη και θα τονώσουν την οικονομική ανάπτυξη, ειδικά στις ΗΠΑ. Εάν οι τιμές διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα, θα μπορούσαν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στα πάντα, από τον Αμερικανό καταναλωτή έως τα κέρδη των γιγαντιαίων ενεργειακών ομίλων. Επίσης, θα μπορούσαν να πλήξουν τα έσοδα -και μαζί την πολιτική επιρροή- των μεγάλων παραγωγών χωρών, όπως η Ρωσία, το Ιράν και η Βενεζουέλα. Ακόμη, οι Αμερικανοί καταναλωτές θα δαπανούν λιγότερο για καύσιμα και κατά συνέπεια θα έχουν περισσότερα χρήματα για άλλου είδους δαπάνες, όπως ψυχαγωγία και διακοπές. Οι δαπάνες αυτές με τη σειρά τους να αποδειχθούν σημαντικό στήριγμα για την αμερικανική οικονομία, η οποία πλήττεται από επιβράδυνση στην αγορά στέγης. Επιπλέον, θα μπορούσαν να στηρίξουν τον αεροπορικό τομέα και την αυτοκινητοβιομηχανία, τομείς που επίσης επλήγησαν από τις υψηλές τιμές καυσίμων. Μέχρι στιγμής, η μείωση των τιμών πετρελαίου δεν έχει προσφέρει μεγάλη ανακούφιση, όμως σημειώνεται σε μια ιδιαίτερα σημαντική στιγμή για την αμερικανική οικονομία. Σύμφωνα με οικονομολόγο, κάθε 10 δολάρια πτώσης των τιμών πετρελαίου σημαίνουν αύξηση μισής ποσοστιαίας μονάδας για το ΑΕΠ. Πολύ περισσότερο, μια ισχυρότερη οικονομία θα άλλαζε και την εικόνα για τη Φέντεραλ Ρεζέρβ, η οποία προσπαθεί να διατηρήσει τα επιτόκια αρκετά υψηλά για να ελέγχει τον πληθωρισμό, όχι όμως και πολύ υψηλά για να μην πλήξει την οικονομία. Ωστόσο, η δυναμική της αμερικανικής αλλά και της διεθνούς οικονομίας αποτελεί ένα λόγο για τον οποίο πολλοί αμφιβάλλουν ότι οι τιμές πετρελαίου θα παραμείνουν για πολύ σε χαμηλά επίπεδα. (Ναυτεμπορική – The Wall Street Journal, 15/1/07)