Με βάση την ενεργειακή μας πολιτική και την πτώση της ζήτησης αερίου, το έργο αυτό μοιάζει σήμερα να είναι άσκοπο, τόνισε στο Reuters ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος της Ιταλίας

Το σχέδιο για την κατασκευή του τελευταίου τμήματος του αγωγού φυσικού αερίου TAP στην Ιταλία είναι υπό εξέταση, δήλωσε ο νέος Ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος, χαρακτηρίζοντας το έργο «άσκοπο». 

Σημειώνεται ότι στην Ιταλία καταλήγει ο Νότιος Διάδρομος του αγωγού TAP, ο οποίος όταν κατασκευαστεί θα μεταφέρει αέριο από την Κασπία στην Ευρώπη. Ο ΤΑΡ διασχίζει ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα, στη συνέχεια περνάει στην Αλβανία και συνδέεται υποθαλάσσια με την Ιταλία.

Σε συνέντευξη του στο Reuters, ο Σέρτζιο Κόστα ανέφερε πως η συμμετοχή της Ιταλίας στον TAP θα επανεξεταστεί μαζί με άλλα μεγάλα έργα. «Ο ΤΑP είναι στο τραπέζι και το αντιμετωπίζουμε ως προτεραιότητα. Με βάση την ενεργειακή μας πολιτική και την πτώση της ζήτησης αερίου, το έργο αυτό μοιάζει σήμερα να είναι άσκοπο» υπογράμμισε το μέλος του Κινήματος των Πέντε Αστέρων. 

Ο κ. Κόστα ξεκαθάρισε πως οποιαδήποτε απόφαση για τον αγωγό θα ληφθεί μαζί με άλλους υπουργούς της κυβέρνησης.  Η Λέγκα του Βορρά και το Κίνημα των Πέντε Αστέρων έχουν ανακοινώσει ότι θα συγκροτήσουν μια ειδική επιτροπή για την επίλυση διαφορών όσον «αφορά την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση δημοσίων έργων εθνικής σημασίας». 

Ο Διαδριατικός Αγωγός (Trans Adriatic Pipeline - TAP) θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP) στα ελληνοτουρκικά σύνορα και θα διέρχεται από τη Βόρεια Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα προτού καταλήξει στις ακτές της Νότιας Ιταλίας όπου θα συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου.

Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του, ο TAP θα παρέχει την πιο άμεση, λογική και οικονομικά αποδοτική οδό μεταφοράς φυσικού αερίου που θα ανοίξει τον ζωτικής σημασίας Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, θα έχει μήκος 4.000 χλμ. και θα εκτείνεται από την Κασπία Θάλασσα μέχρι την Ευρώπη.

Η αρχική μεταφορική ικανότητα του TAP, που ανέρχεται σε 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, επαρκεί για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες περίπου επτά εκατομμυρίων νοικοκυριών στην Ευρώπη. Στο μέλλον, η μεταφορική ικανότητα του αγωγού θα μπορεί να επεκταθεί σε περισσότερα από 20 δισ. κ.μ. με την προσθήκη δύο ακόμη σταθμών συμπίεσης, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά επιπρόσθετων ποσοτήτων ενέργειας από την ευρύτερη περιοχή της Κασπίας.

Ο αγωγός θα διαθέτει ακόμη δυνατότητα «φυσικής αντιστροφής ροής», θα μπορεί, δηλαδή, να διοχετεύει φυσικό αέριο από την Ιταλία προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη σε περίπτωση διακοπής της ροής ή σε περίπτωση που απαιτείται μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα για τον εφοδιασμό της περιοχής με πρόσθετες ποσότητες φυσικού αερίου.